A játék neve, címe: Segítenél? (Can you help me?)
A játék pedagógiai célja: Idegen nyelvi kommunikáció fejlesztése a korábban tanult nyelvtani szerkezetek és szókincs felhasználásával (a résztvevőknek alap szinten beszélniük kell az angol nyelvet)
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A teremben történő közlekedés során figyelniük kell egymásra.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 14 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: fénymásolt lap (napló a hét napjaival és napszakokkal – angolul)
Az előkészítés feladatai: A feladathoz szükséges lap sokszorosítása
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető megkéri a résztvevőket, hogy soroljanak fel mindennapi tevékenységeket, melyeket hétközben vagy hétvégenként szoktak csinálni. (pl. házimunkát végezni, elvinni a kutyát sétálni stb.) (szókincs felelevenítése angol nyelven)
A játék menete, játékszabályok:1. A játékvezető kiosztja a „naplókat” a résztvevőknek, és arra kéri őket, hogy képzeljék el azt, hogy egy egész hétre meg kell tervezniük a heti teendőiket és válasszanak ki tetszőlegesen 5 tevékenységet, melyet el akarnak végezni, és írják be a naplójukba. El kell dönteniük, hogy melyik napon milyen időszakban szeretnék elvégezni az adott tevékenységet (reggel/délelőtt, délután, este). 2. Miután mindenki kitöltötte a naplóját, a játékvezető elmondja, hogy a kiválasztott feladatokra mindenkinek keresnie kell valakit, aki segíteni tud, attól függően, hogy a saját naplója alapján ráér-e. A résztvevők körbe járnak a terembe, és megkérdezik egymástól, hogy tudnának-e segíteni egy adott feladat elvégzésében egy bizonyos nap bizonyos időszakában. (pl: Can you help me wash the windows on Monday afternoon?) Amennyiben a résztvevő a naptárja alapján ráér, elfogadja a kérést, feljegyzi a saját naptárjába, hogy mikor és kinek kell segítenie. 3. Ha a résztvevőnek arra a napra már van feladata, visszautasítja a kérést, és megadja az okot is (pl. I’m sorry, I can’t help you on Monday afternoon, because I’m helping Bence do the homework.) 4. Minden résztvevő csak egy feladatban segíthet, az a résztvevő nyeri meg a játékot, aki adott idő alatt a legtöbb segítséget össze tudja gyűjteni.
A játék lezárása: A feladat lezárásaként, a résztvevők egyeztetik, hogy kinek hány segítséget sikerült szereznie a megadott idő alatt, illetve meghallgatnak néhány párbeszédet.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A feladat végén egy rövid kérdőív alapján a játékvezető kikéri a résztvevők véleményét a játékról, és ő is elmondja tapasztalatait.
A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető a feladat elkezdése előtt egy résztvevővel demonstrálja a játékot, hogy mindenki pontosan tudja mit kell csinálni. Menet közben folyamatosan figyeli a résztvevőket, és segíti őket, ha szükséges.
Egyéb/megjegyzés: Ezt a játékot egy olyan csoportnak vezettem le, akiket már jól ismerek, és tudtam, hogy az angol nyelvi szóbeli kommunikációt egy ilyen jellegű feladattal tudom velük jól gyakoroltatni. Mivel a résztvevők nyelvtudása eltér egymástól, ezért igyekeztem többet segíteni azoknak, akiknek nagyobb szüksége volt rá. A résztvevőknek tetszett a feladat, igyekeztek idegen nyelven párbeszédeket alkotni, még azok is, akiknek ez nehézséget okozott. Az idővel kicsit megcsúsztunk, de foglalkozás eredeti célját sikerült megvalósítani.
A játékot lejegyezte: Krappai Barbara