JÁTÉKRA FEL!

Kránitzné Borbás Helga: Kik az igazi örökösök?

  1. A játék neve, címe: Kik az igazi örökösök?
  2. A játék pedagógiai célja: Az együttműködés fejlesztése a csoportban
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Az asztalok és a székek biztonságos elhelyezése, hogy esés, nagyobb lendület esetén se legyen baleset.
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Papír cetlik a résztvevők nevével, ülőhelyek, fele társaságnak sál v. sapka a megkülönböztetés miatt.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: 1. A székeket körberendezzük, 2. neveket felírjuk a cetlire (ha páratlan játékosunk van mi is álljunk be)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megkérhetők a helyszín kialakítására a résztvevők is.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egyszer egy királynak volt 4 gyermeke, akikre hagyta az országát. Azonban a király memóriája a kor előre haladtával rosszabbodott, így nem is emlékezett a gyermekei nevére, csak annyit tudott, hogy mind sapkát hordott…de az is lehet hogy egyiken se volt sapka.
  17. A játék menete, játékszabályok: A négy királyi kijelölt székre 2-2 játékost ültetünk a két csapatból. Mindenki húz egy nevet, és nem árulja el senkinek a nevét, mostantól ez az ő neve. Az üres széktől jobbra ülő játékos hív valakit, aki az új nevét hallja átül az üres székre, és kicseréli a név-cetliét azzal aki hívta őt. A két csapat célja hogy a saját játékosait ültesse a 4 királyi székbe. Jó követni ki kicsoda, hogy kihívhassuk vagy behívhassunk egy saját csapattársunkat. A játéknak akkor van vége, amikor egy csapat tagjai ülnek a királyi székeken.
  18. A játék lezárása: A királyi gyermekeknek gratulálunk, hogy megnyerték örökségüket.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A tanulságokat kiemeljük, a csoportra az együttműködésre és a memóriánk fejlesztésére vonatkozó tanulságokat kiemeljük
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Követni a játék menetét, figyelmeztetni a cserére a játékosokat, megakadályozni a súgást, a segítést
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kránitzné Borbás Helga, (maccantyu@hotmail.com)