JÁTÉKRA FEL!

Kozma Eszter: “Aladdin és a csodaszőnyeg”

  1. A játék neve, címe: “Aladdin és a csodaszőnyeg”
  2. A játék pedagógiai célja: Gyorsaság fejlesztés, jó hangulat megteremtése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Amennyiben szükséges orvosi ellátás kérése.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Megfelelő mennyiségű polifon szőnyeg
  12. Technikai igény: Zenelejátszó eszköz
  13. Az előkészítés feladatai: A játékvezető a teremben elszórtam helyez el egyel kevesebb szőnyeget, mint ahány játékos van. Beállítja a zenelejetszón az Aladdin című mesefilm zenéjét, indításra készen.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Amennyiben valamelyik játékos nem szeretne játszani, külön feladattal bízza meg a játékvezető. Pl.: Készítsen a többiekről fotót, vagy figyelmével segítse a játék levezetésének folyamatát, kezelje a zenelejátszó eszközt.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető bemutatja a játékot, elmondja a szabályokat, ráhangolja a játékosokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető a teremben elszórtan szőnyeget tesz ki, méghozzá: „Aladdin csodaszőnyegét”! Mindig egyel, kevesebbet kell elhelyezni a teremben, mint ahány játékos van. Jelen esetben 10 játékos van, szőnyeg pedig csak 9db. A gyerekeknek Aladdin illetve Jázmin hercegnő szerepébe bújva kell futnia a teremben, úgy hogy nem szabad rálépni egyik szőnyegre sem. A játék alatt zenei segítség van, bármilyen zene szólhat. A játékosok csak akkor futhatnak, amikor szól a zene. Amikor a játékvezető vagy egy általa választott gyerek leállítja a zenét, a játékosoknak minél gyorsabban szőnyegre kell állniuk. Egy szőnyegen egy gyerek állhat. Amennyiben valakinek nem jut szőnyeg ő kiesik és leül, ezzel egy időben a játékvezető pedig egy szőnyeget kivesz, és így lesz egyre kevesebb szőnyeg és játékos is.
  18. A játék lezárása: Az lesz a nyertes, aki az utolsó szőnyeget is el tudja foglalni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes játékost tapssal jutalmazzuk. A játékvezető mindenkit megdicsér.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezítés: Ha a gyerekek nem csak megkeresik a szőnyeget és ráállnak, hanem törökülésben foglalnak rajta helyet, úgy hogy kezüket a fejük fölött összeérintik, a meséhez hangulatához igazodva.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezetőnek arra is figyelnie kell, hogy ha két gyerek ugrik egy szőnyegre, melyikük volt a gyorsabb, ha egyszerre ugranak rá, akkor a játék folytatódik, és nem veszünk ki szőnyeget.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Kozma Eszter