JÁTÉKRA FEL!

Koza Zoltánné: Találd ki a történetet!

  1. A játék neve, címe: Találd ki a történetet!
  2. A játék pedagógiai célja: Személyiségfejlesztés a drámapedagógia segítségével, nonverbális kommunikáció fejlesztés
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: teremrendezés, megfelelő férőhely biztosítása
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Nem igényel kelléket, de a gyerekek választhatnak a tanteremből segédeszközt előadásukhoz.
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A rövid történetek megírása, teremrendezés a „nézőtér” és a „színpad” előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kizárólag jelentkezés alapján, egyéni és páros résztvevőkkel.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék bevezetéseként elmondom a játék címét, felhívom a játékosok figyelmét arra, hogy az előadásom alatt csak nevetgélni lehet…közbeszólni egyenlőre nem. Majd a játék végén megbeszéljük észrevételeiket, elmesélik a történetet, amit láttak. (Itt lehetnek egyéni vélemények is!) 🙂 Történet 1. Az erdőben a medve ellopta a mézet a fa odvából. Tudta, hogy nem helyes amit művelt, ezért bántotta lelkiismerete. Megegye? Ne egye? Sokáig töprengett rajta, de az éhsége nagyobb volt. Beleevett, de meggondolta magát. Visszacsempészte az eleséget és éhesen bár, de elhagyta a terepet.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékot az egyéni fellépők kezdik. Segítséget kérhetnek a történetek megértéséhez, majd előadják szerepüket. Mindegyik egy állattal kapcsolatos eseményt dolgoz fel, ezért csak az állatok hangjait hallathatják. A történetet csak a végén beszéljük meg. Lehetnek "egyéni" látottak is! 🙂
  18. A játék lezárása: Pozitív megerősítésekkel, dicsérettel a szereplő és a közönség tagjait is bátorítani kell minden egyes történet után. Zárásként még egy lehetőségre kell módot adni vagy egy új, gyerekek által kitalált történettel vagy a csoporttörténettel.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Értékelése csak pozitív, lehetőséget teremtve a bátortalanabbaknak is a közeljövőben levő szereplésre.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: egyéni, páros, csoportos előadások, a gyerekek által kitalált történetek előadása, szerepcserés előadás
  21. A játékvezető speciális feladatai: A folyamatos játék biztosítása, alkalmazkodni az egyes szerepek előadóihoz, ha kell segítséget nyújtani számukra. Fontos, hogy a nevetés a történetre koncentrálódjon, ne az előadó személyére. Ha a szereplő gyermek nem egészen érti feladatát, akkor előtte megbeszélem vele az esemény lényegét.
  22. Egyéb/megjegyzés: Történet 2. A macska elhatározta, hogy kutyaként fog viselkedni. Gyakorolta az ugatást (kevés sikerrel),de semmiképpen nem sikerült neki. Úgy gondolta akkor majd morog és úgy ijeszti el a betolakodókat. Miután támadott, morgott és hangokat hallatott rájött, hogy nincs értelme ennek az egésznek, jobb a meleg szobában összekuporodva aludni. Történet 3. A kutya edzőterembe járt. Futópad, súlyemelés és minden lehetséges eszköz segítségével izmait fejlesztgette. Dicsekedett is vele fűnek-fának, mindenkinek., Sajnos másra nem is maradt ideje, ezért csodálkozva vette észre, hogy minden csontját, kutyakonzervjét ellopta a házából egy betörő. De a lényeg: Izmai rendben! Történet 4. Egyszer egy bagoly elkapott egy egeret. Az egérke sokáig könyörgött az életéért, mígnem a madár megsajnálta és elengedte. Később már megbánta, mert korgó gyomra miatt nem tudott aludni. páros feladat Történet 5. A kakasnak torkán akadt a kukoricaszem. A tyúkos nagyon megsajnálták. Egyikük megmentette az életét. Hálából a kakas feleségül vette és örök hűséget fogadott neki. történet 6. A gólya észrevett egy békát. Úgy gondolta finom falat lesz, csakhogy öreg volt már a madár, így nem látta, hogy lábolása közben rálépett. Kereste-kereste, de sehol sem találta. A béka meg csak lapult a hosszú lábak alatt. Mivel a gólya nem vette észre más élelem után nézett. A béka kuruttyolt egy nagyot örömében. Ez lett a veszte! Történet 6. A nyuszi répáért ment a kertbe. Egy kutya észrevette és nagy csaholásba kezdett, hogy elzavarja a betolakodót. De a nyúl ne ijedt meg, mert tudta, hogy a répák alatt egy csont van elásva. Lekenyerezte vele a kutyát és vígan eszegettek teljes egyetértésben. Csoportos Történet 7. A kotlós éneklésre tanította kiscsibéit. Csakhogy a kotkodácsoláson kívül nem tud másik dalt. A kicsinyei megunták és szana-széjjel repkedtek. Rájött, hogy az ő feladata nem ez, ezért összegyűjtötte őket és halk altatódalt dúdolt nekik. Páros, gyerekek általi történetek: Mese 1. Egy fiúcica és egy lánykutya sétálni indultak az erdőbe. Addig-addig sétáltak, míg egymásba szerettek és farkukkal átölelkezve vonultak végig a nézősereg előtt, hogy a világ tudtára adják szerelmüket. 🙂
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Koza Zoltánné