JÁTÉKRA FEL!

Kőváriné Seres Enikő: EGÉRFOGÓ

  1. A játék neve, címe: EGÉRFOGÓ
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők kapcsolatteremtés Csapatszellem kialakítása Gyors döntéshozás Mozgáskoordináció- futás Taktikázás
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék területének akadálymentesítése. A játékosok tájékoztatása a balesetveszélyes helyzetekről. Az egymással szembe futás veszélye.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Két madzag, avagy vonal a földön, egy plüssegér, egy korong a terület közepének kijelölésére
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín kiválasztása. A játéktér kimérése. A terület közepének kijelölése koronggal. A plüssegér kihelyezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játéktér kimérése, lelépése. 3 negyedikes tanuló segítőnek választása (pontozás, játékbemutatása).
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok párt választanak (korban hozzáillőket). A kerettörténet elmondása. A játékszabály ismertetése. Keretmese: A fekete és a fehér macskák csapata nem tudja eldönteni, hogy ki az ügyesebb egérfogó. Versenyt rendeznek. A két csapat közé raknak egy játékegeret. Ezt kell megszerezniük. Az a csapat lesz a győztes, aki gyorsabb egérfogó.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok párt választanak, korban hozzá illőt. Minden pár kap egy számot. ( egyjegyű növekedő számok) A páros egyike a fekete macskákhoz, a másik tagja a fehér macskák csapatához tartozik. A két csoport tagjai felállnak egymással szemben egy vonal mögé. Közöttük kb.7 -10 m lesz. A két csapat közé középre kell helyezni az egeret. A játékvezető hangosan kimondja az egyik pár számát. Azok a macskák középre szaladnak, hogy megszerezzék az egeret. Az a játékos, aki megfogja az egeret és beviszi a csapatához az szerez egy pontot. De csak akkor, ha nem érinti meg a párja. Ha megfogják, akkor a másik csapat szerez pontot. Az egeret újból középre rakja, a játék folytatódik. Új szám – új pár … addig tart a játék, míg egyik csapatnak 10 pontja lesz.
  18. A játék lezárása: A játék addig játszható, míg lelkesek a csapatok. Egymással vetélkednek, hogy ki győz az egérfogásban.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A két csapat kezet fog…és utána közösen -mogyorózunk-, mivel jutalom egy csomag mogyi csak úgy egeresen.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha jól begyakorolták, lehet egyszerre két számot mondani, azaz két párt ki- hívni. Mindenki csak a saját párját foghatja meg. A csapattársak össze is tudnak játszani. Így nagyon izgalmas, lelkesítő lesz a játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék közben többször elmondani, megmutatni a szabályokat, taktikát.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nyári táborban játszottam alsós vegyes csoporttal. Csak pár gyereket ismertem. Először 4 pár állt össze a többiek csak nézték. Tíz perc múlva már 8 pár játszott…a „nagyokos”fiúk is….ők élvezték a legjobban. Nem akarták abbahagyni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Kőváriné Seres Enikő