JÁTÉKRA FEL!

KOVÁCSNÉ VASALI ZITA: SZÖKÉS

  1. A játék neve, címe: SZÖKÉS
  2. A játék pedagógiai célja: fejleszteni a résztvevők egymásra való jobb odafigyelését, önuralmát, memóriáját, szókincsét
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Hívjuk fel a gyerekek figyelmét arra, hogy helyváltoztatáskor figyeljenek egymásra, ne menjenek egymásnak és ne üljenek szék mellé.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: semmilyen kellékre nincs szükség a játék során
  12. Technikai igény: egy kivételével minden játékosnak szüksége van egy székre
  13. Az előkészítés feladatai: terem elrendezése, székek körbe helyezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: terem rendezése, székek körbe helyezése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyermekek vadállatneveket választanak maguknak, melyet sorozatos ismétléssel memorizálnak.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek, egy gyermek a kör közepén áll. Ő az állatgondozó, aki szeretné átrendezni az állatok lakhelyét. Ehhez a következő felszólítást alkalmazza: Pl.: Cseréljen helyet a farkas az oroszlánnal! Ekkor csak a megszólított állatok cserélnek helyet, a többiek a helyükön maradnak. A kör közepén álló gyerek megpróbálja elfoglalni valamelyikük székét. Előfordulhat, hogy az állatgondozó elfelejti bezárni a ketrecek ajtaját, ilyenkor a következő kiáltást hallatja: Szökik az állatkert! Ekkor minden gyerek széket vált, s közben a középen álló állatgondozó is helyet keres magának. Akinek nem jut szék, az áll középre.
  18. A játék lezárása: : a játék élményéért játsszuk, ezért a játékvezető vet véget a játéknak, mielőtt az unalmassá válna
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: dicséret, köszönet a fegyelmezett viselkedésért
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: játszható háziállatokkal, csak ragadozókkal, csak madarakkal…
  21. A játékvezető speciális feladatai: szabályok fokozatos ismertetése, először csak egy utasítás kipróbálása, majd ha ez már jól megy, akkor bevezetni a következőt
  22. Egyéb/megjegyzés: általában nagyon élvezik a gyerekek
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: KOVÁCSNÉ VASALI ZITA