JÁTÉKRA FEL!

Kovácsné Szekeres Szandra: Nyuszi ül a fűben

  1. A játék neve, címe: Nyuszi ül a fűben
  2. A játék pedagógiai célja: A kiscsoportos gyermekek között egy kapcsolat alakuljon ki, megfigyelhessem melyik kisgyermek melyik gyermekhez áll közelebb. (őt fogja választani a nyuszi fejdísz átadásánál)
  3. A játék jellege: Bizalmi
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék kockázata (nem baleseti), hogy a kis gyermekek nem mernek még nyitni társaik felé. Esetleg nem merik fölvenni a nyuszi-fejdíszt. (Ilyen esetben megengedem a fejdísz nélküli nyuszinak is, hogy a körben guggoljon!- magabiztosság erősítése). Minél több fővel játsszuk alacsony korosztálynál veszélye lehet, hogy a gyerekek elunják a várakozást míg rájuk kerül a sor, illetve kicsi a kudarctűrő képességük, hogy társuk nem őt választotta.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Kellékigény: szőnyeg, esetleg körkötél (a kicsi gyermekek nem ismerik még a kör fogalmát, nem képesek egyedül kör kialakítására) nyuszi fejdísz
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Szőnyeg elhelyezése Nyuszi fejdísz elhelyezése a szőnyeg közelében
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nem szükséges
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető a fején a nyuszi fejdísszel odasétál a szőnyeg közelébe, majd a szőnyeg szélére ugrálva énekelni kezdi a dalt „Nyuszi ül a fűben”. Ezzel fölkelti a leendő játékosok figyelmét.
  17. A játék menete, játékszabályok: A szabályt az elsőre nyuszinak jelentkező gyermek vezetésével, példamutatás közben ismertetem. Természetesen a gyermekek nyelvezetén! A gyermekek és a játékvezető a szőnyeg szélén állnak, lehetőleg körben. A játékvezető elmeséli, hogy az a kisgyermek, aki a fejére húzza a fejdíszt nyuszikává változik. Neki a kör közepén le kell guggolnia, és a kezét a feje alá tartva szundikál. A többiek a szőnyeg szélén guggolnak, énekelnek és szintén utánozzák a szundikálásban a nyuszit. Amikor a nyuszi meghallja, hogy „Nyuszi hopp, nyuszi hopp!” odaugrál egy társához, megöleli és átadja neki a fejdíszt. Így a megölelt gyermek lesz az új nyuszi, aki a kör közepére kerül. Figyeljen a nyuszi, hogy olyan kisgyermeket válasszon, aki még nem volt nyuszi! Dal: „ Nyuszi ül a fűben, szépen szundikálva. Nyuszi talán beteg vagy, hogy már nem is ugorhatsz? Nyuszi hopp, nyuszi hopp! Máris egyet elkapott!”
  18. A játék lezárása: Dicséret (Szóbeli: ügyes nyuszik voltak, szépen figyeltek arra, hogy mindenki lehessen nyuszi! Ill. Ölelés.) Felkínálom a lehetőséget a körjáték újabb eljátszására, hogy aki már nem kíván részt venni elhagyhassa a játékot, aki viszont élvezte gyakorolhassa.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék levezetése sikeres volt. Az első játékban mindenki részt vett, de a második játéknál már kevesebb játékossal játszottuk. A gyerekek érdeklődőek, egy jó dal, kombinálva egy állatot ábrázoló bábbal, kellékkel nagyon vonzó a számukra. Az eleinte passzív gyermekek a további játékoknál egyre bátrabbakká válnak. Már értik a játék menetét, ismerik a dalt, a mozgásokat és az idő elteltével egyre közelebb kerülnek a társaikhoz. Jutalmazás a játék élvezete!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ezen játékok más-más állatok fejdíszével, esetleges hangadás jelével, páros társválasztással kombinálhatók.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni, hogy melyik gyermek nem volt még, jelezni egy-egy hiba esetén, és az új választás lehetőségét felkínálni. Aki nem tud dönteni, hogy kihez ugráljon oda, azt segíteni, hogy kit lehet még választani, esetleg kísérni valakihez (Ennél a korcsoportnál!) Az ugrálásnak a jelét saját mozgással esetleg jellel megadni eleinte. A dal kezdése, utánzásos mozgások példamutatása.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot követően a gyermekek sokkal közelebb állnak majd egymáshoz, mivel a testi kontaktust a játékban aló öleléssel lehetővé tesszük. A játékban a gyermekek olyan társaiknak is lehetőséget adnak a kapcsolatteremtésre, akikkel egyébként nem játszanak olyan gyakran.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kovácsné Szekeres Szandra, (to=szesza79@gmail.com” target=”_blank” rel=”noreferrer” style=”color: rgb(0, 0, 204);”>szesza79@gmail.com)