JÁTÉKRA FEL!

Kovácsné Papp Renáta: Puff-Hawaii-Oszlop-Elefánt

  1. A játék neve, címe: Puff-Hawaii-Oszlop-Elefánt
  2. A játék pedagógiai célja: A játék elsődleges célja a koncentráció fejlesztése, de jól alkalmazható feszültségoldás, lazítás céljából, és persze azért, hogy a csoportunkat jókedvre derítsük.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: teremrendezés, a tér kialakítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Álljunk körbe! Figyeljetek nagyon, gyorsan kell reagálnotok a következő játékban, mert ha nem vagytok elég ügyesek, hamar kieshettek! A játék először könnyű lesz, majd fokozatosan fogjuk bonyolítani a szabályokat!
  17. A játék menete, játékszabályok: Körben állunk. A játékmester a kör közepén áll. Ha rámutat valakire a körben, és közben azt kiáltja: puff (tehát lelövi) , a lelőtt gyereknek le kell guggolnia, abban a pillanatban pedig a két szomszédjának egymásra kell lőni, amilyen gyorsan csak tudnak. Aki a leglassabb, kiesik. Ha a játék első részét már begyakorolták a gyerekek, jöhet a nehezítés. A következő fokozatban ha a játékmester valakire rámutat, és azt kiáltja oszlop, magasra emelt és összekulcsolt kezekkel vigyázzba kell állnia, a szomszédjainak pedig le kell őt pisilnie, mint a kiskutyáknak. 🙂 3. nehezítés: Akire rámutat a játékmester és azt kiáltja Hawaii, ő lesz a pálmafa széttárt karokkal (mint a pálmafa levelei), a mellette állóknak pedig táncolniuk kell. 4. nehezítés: a középső gyerek – akire rámutat a játékvezető – elefánt lesz ( egyik kezével megfogja az orrát, a másik kezét pedig átdugja a kezén,amivel az orrát fogja, ez lesz az ormány), a két szomszédjának pedig elefántfüleket kell formálnia a kezükből. Mindegyik variációnál a leglassabb gyerek kiesik a játékból. A játék akkor a legnehezebb, ha minden megtanult variációt keverünk, mert a gyerekeknek nagyon kell koncentrálniuk, hogy éppen mit és hogyan csináljanak. A kieső játékosok feladata az, hogy figyeljék a még bent lévő gyerekek gyorsaságát, hogy ki az, aki elhibázza éppen a feladatot.
  18. A játék lezárása: A játékot addig játsszuk, amíg két gyerek nem marad a győztes. Közülük kiválaszthatjuk a következő játékmestert egy kő-papír-olló párbajjal.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Visszajelzésként megkérdezem, hogy érezték magukat, sikerült-e jókedvre derítenem őket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Azt gondolom, a játék sokféleképpen variálható tanórákon is. Matematika: játékmester akire rámutat, ő mond egy matematikai fogalmat (pl: páros, kétjegyű, 6-tal osztható stb.) és a szomszédjainak erre kell példát mondaniuk a lehető leggyorsabban. Magyar: szintén fogalmak ismétlésére, gyakorlására használható a játék( főnév, ige, stb.) Környezetismeret ( növény, állat, ami éppen az adott témakörben megjelenik fogalom)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fontos, hogy a játékvezető egyértelműen és határozottan egy gyerekre mutasson rá. Fontos az is, hogy pörögjön a játék, ha lassú a tempó, unalmassá válhatnak a feladatok.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kovácsné Papp Renáta