A játék neve, címe: Barométer
A játék pedagógiai célja: Szókincsbővítés, időjárással kapcsolatos szavak, kifejezések idegen (német) nyelven történő elmélyítése.
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Terem átrendezése, tér kialakítása.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Kötél, hívóképek
Az előkészítés feladatai: Képek megrajzolása, kártyák kivágása, kötél beszerzése, terem átrendezése
Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az előkészítés mindegyik részébe bevonhatók a résztvevők.
A játék megnyitása, nyitánya: A mai órán egy teljesen új játékot fogunk játszani, mellyel az időjárással kapcsolatos kifejezéseket tudjuk begyakorolni. Kerettörténet: Most volt a születésnapom, s kaptam két teljesen egyforma, ámde rendkívül különleges barométert. Ezek a barométerek mindenféle időjárást meg tudnak jósolni. Azonban én csak egyet tudok kirakni a polcomra, ezért el kell döntenem, melyik legyen az. Az a barométer lesz a szobám dísze, amelyik több időjárást gyorsabban, illetve pontosan meg tud jósolni. A másik barométert pedig el kell ajándékoznom.
A játék menete, játékszabályok:Két csoportban játszunk, a csoportalakítás tetszőleges, a létszám fele-fele a társaságnak. Amikor megvannak a csapatok (~barométerek), időjárási tényezőket ábrázoló kártyákat mutatok a gyerekeknek. Megbeszéljük a kártyákon látható időjárással kapcsolatos kifejezéseket, hangoztatjuk a német megfelelőjüket, majd a kezükbe adom őket, annyit, amennyien vannak. Mindkét csapatnak ugyanolyan rajzokat tartalmazókat. Ezeket maguk között szétosztják. Kört alakítunk egy, a padlóra fektetett kötél köré, a csapatok a kötél két oldalán helyezkednek el. A kör közepén, a kötélen elhelyezünk egy plüss figurát. Mondok németül egy időjárási tényezőt, s akiknek a kártyáján az az időjárás szerepel, megpróbálják elkapni a plüss figurát. Amelyik csapattagnak sikerül, annak a csapata kap egy pontot. A másikat megkarmolni, a kezéből a plüsst kicsavarni, vagy egyéb, nem becsületes módon megszerezni tilos. 2 kör után a kártyákat a csapattagok elcserélik egymás között, s a játék újra indul.
A játék lezárása: Eredményhirdetés: Eldőlt, melyik barométert tartom meg és teszem ki a polcomra: …. csapat féle barométert. A mai játék győztesei ők lettek.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Előre megbeszélt jutalom, pl. piros pont kiosztása. Dicséret, részvétel megköszönése, érzelmek kifejezése, tapasztalatok megosztása.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A tanulandó szókincstől függően változnak a hívóképek, így bármennyi féle variáció lehetséges. A kötelet felválthatja szigetelőszalag a padlóra leragasztva.
A játékvezető speciális feladatai: A játékostársak testi épségére figyelni, játékszabályokat betartatni.
A játékot lejegyezte: Kovácsné Orosz Angelika