JÁTÉKRA FEL!

Kovácsné Mannhalter Eszter: Mágusok

A játék neve, címe: Mágusok

A játék pedagógiai célja: Képességfejlesztés

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: közepes

Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a figyelmet, hogy nehogy összeszaladjanak, a mágusok nem foghatják meg, illetve állhatják a betolakodó mágusok útját. Az országban szétszórt tárgyakra nehogy rálépjenek és elessenek.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: Eszközök: 2 sárga jelölőmez (a griffeknek), 4-4 zöld és piros jelölőmez (a mágusoknak), kétszer 4-4 karika (citromsárga, narancssárga, kék, piros). Varázsereklyék: 2-2 kék, sárga, narancs és piros színben: nagy bója, kis bója, nagy gumilabda, kis maroklabda.

Az előkészítés feladatai: A terem berendezése szükséges a fent említett eszközökkel.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Utasításaimat követve segítenek berendezni a játékteret, illetve azt követően elpakolni.

A játék megnyitása, nyitánya: Most mágusos játékot fogunk játszani a Harry Potter meséhez hasonlóan.

A játék menete, játékszabályok:Két híres mágus család, két külön országban él (a tornaterem két térfele). Meg kell szerezniük a másik területén található 4 mágikus ereklyét, amivel ha összerakják, megmenthetik a világot. Csakhogy ha átszaladnak az ellenség térfelére, azt egy Griff őrzi (sárga jelölőmezt visel), aki, ha a saját területén elkapja a betolakodókat, azoknak vissza kell tenni a helyére az éppen ellopni kívánt ereklyét. Csak 4 egyforma színű ereklye illeszthető össze (4 kék, vagy 4 piros, vagy 4 citromsárga, vagy 4 narancssárga). Bármelyik színű tetszőlegesen kirakható, nem kötelező pl csak és kizárólag egy színűt gyűjteni. Azok a mágusok győznek, akik először illesztik össze valamelyik 4 varázstárgyat. A megkaparintott eszközöket a saját országukba kell vinni, és az azzal megegyező színű (ládába) karikába kell tenni, így akár a griff is láthatja, hogy miből mennyi tárgyat szereztek meg. Az egy családba tartozó mágusok azonos színű ruhában vannak, hogy a griff könnyen nyomon tudja követni, hogy ki tolakodott be az országába, és ki az ott élő mágus. A karikába elhelyezett tárgyakhoz nem nyúlhatnak, mert azt már a másik csapat gyűjtötte be, és helyezte a megfelelő helyre, csak a szétszórt tárgyakat gyűjthetik be.

A játék lezárása: Amelyik csapat először kirakja a 4 azonos színű varázstárgyat, az győz.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén a lehetséges taktikák megbeszélése, hogy tanuljunk belőle. Ha a griff látja, hogy például már 3 piros ereklyét összegyűjtöttek, védheti a negyediket, hogy odaáll, meggátolva a másik csapatot abban, hogy azt elvigye. A mágusok összebeszélhetnek, hogy milyen színű tárgyakat gyűjtsenek elsősorban, illetve, hogy akár egyszerre is támadhatják az országot, így mindenkit úgysem tud elkapni a griff. Persze ezekre a gyerekeknek kell maguktól rájönniük.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Könnyítés: ha a griff megfog valakit, nem kell visszavinnie az eredeti helyére (hátra) a tárgyat, ahol megfogták, ott leteszi.

A játékvezető speciális feladatai: Sportszerűség, szabályok betratására kell figyelni, nehogy a saját térfelén lévő tárgyat tegye gyorsan a karikájába.

A játékot lejegyezte: Kovácsné Mannhalter Eszter