JÁTÉKRA FEL!

Kovácsné Fekete Veronika: Kék-sárga

  1. A játék neve, címe: Kék-sárga
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés, csapatmunka
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: ugrálókötél (min. 8 db)
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: ugrókötéllel térfelek, ‘várak’ kijelölése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: kötélkihúzás
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Szeretitek a színeket? A sárgát és a kéket? Milyen színt kapunk, ha ezt a két színt összekeverjük? Zöldet bizony! 🙂 Két csapatot alakítunk, lesznek a sárgák és lesznek a kékek. Mind a két csapat nagyon szeretne zöld színt kikeverni, de az egyik csapat mindig kicsit jobban, mint a másik. Amelyik csapat nevét kiáltom, gyorsan fogjon meg a másik csapatból embereket, hogy mielőbb kikeverhessék a zöld színt.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játéktér közepétől kb. fél méterre kijelölöm az induló vonalakat mindkét térfélen. Illetve a terem két végében is szintén kötéllel leválasztok egy-egy ‘várat’. Kialakítom a két csapatot. A csapatok felsorakoznak az induló vonalak mögé. Én középen állva a játéktér széléről bekiáltom az egyik csapat nevét. Ez a csapat lesz a fogó-vagy üldöző csapat, a másik csapat tagjai pedig menekülnek az ő térfelükön kialakított vár felé. A fogók igyekeznek eközben minél több menekülőt elfogni, megérinteni, mielőtt azok beérnének a kötéllel kijelölt várukba. A fogó csapat annyi pontot kap, ahány menekülőt sikerül megfogniuk. Az lesz a nyertes csapat, amelyiknek több pontot sikerül gyűjtenie. A játékot a kiindulóhelyzetek változtatásával játszatom(pl. Háttal állva egymásnak, guggolásból, törökülésből, hason fekvésből, hanyatt fekvésből..) Az általam bekiáltott csapat az üldöző! Csak a vár elérése előtt ér az elfogás!
  18. A játék lezárása: 8-10 különböző kiindulóhelyzetből indított játék után eredményhirdetés. Összeszámoljuk a csapatok pontszámait. Melyik szín érte el előbb a zöld szín kikeverését?
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem azokat a játékosokat, akik fogtak el menekülőket, illetve elfogás közben csak érintették őket; akik nem mozdították el az ugróköteleket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Különböző kiindulóhelyzetek
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: Fényképek e-mail címre küldve
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kovácsné Fekete Veronika