JÁTÉKRA FEL!

Kovácsné Erdődi Erika: Varázskalap

  1. A játék neve, címe: Varázskalap
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentráció erősítése, bal és jobb oldal gyakorlása. Non-verbális kommunikáció fejlesztése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a játékosok figyelmét, hogy ne kapkodjanak, vigyázzanak egymás fejére, szemére.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Varázskalap
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín berendezése. Kellék előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Varázskalap díszítése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kérd meg a játékosokat, hogy álljanak körbe, egymás mellé. Tanítsd meg velük a dalt. Zene: Gryllus Vilmos:Kalap dal. Szöveg: Körbe-körbe jár, van hogy meg-meg áll. Elvarázsol már, hogyha rád talál. Varázskalap hol jársz? Sok kis fejen ugrálsz a Föld kerekén. Mondd meg nekem, hogy ki leszek én! Keretmese: Az Óperenciás tengeren is túl élt egy királylányka, akit Lillának hívtak. Nagyon szerette az állatokat. Tündér keresztanyjától kapott egy varázskalapot, hogy kedvenc állatai mindig ott legyenek vele.
  17. A játék menete, játékszabályok: Válaszd ki az első játékost, akinek a fejére kerül a varázskalap. Énekeljétek a dalt, és a ritmusára a bal oldalán álló játékos leveszi a fejéről a kalapot, és a sajátjára rakja. Ez a mozdulatsor a dal végéig tart. Akinek a fején van a varázskalap, az hajtja végre a játékot. A jobb oldalán lévő játékos / akitől elvette a kalapot/ mond egy állatnevet, amit utánoznia kell /mozdulat és hang/. Ha ez megtörtént, ismét indul a dal, s vele együtt a varázskalap is.
  18. A játék lezárása: A játéknak bármikor véget vethetsz. Legcélszerűbb addig játszani, amíg nem ismétlődnek az állatnevek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén kiemeljük a legjobban utánzó, legötletesebb játékost.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Idősebbeknél lehet tárgyakat, mesebeli élőlényeket is utánozni, természetesen más keretmesével.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Bátorítsd a játékosokat, hogy minél viccesebben utánozzák az állatokat.
  22. Egyéb/megjegyzés: Kisebb gyerekeknél célszerű a játék előtt megbeszélni, hogy milyen állatokat tudnak utánozni. Ha lerövidítjük a dalt, pergősebb lesz a játék.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kovácsné Erdődi Erika