JÁTÉKRA FEL!

Kovácsné Dávid Katalin: Asztaltáncoltatás

  1. A játék neve, címe: Asztaltáncoltatás (forrás: https://ujalma.hu/wp-content/uploads/2012/01/jatekgyujtemeny_tanaroknak.pdf)
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem- és koncentráció fejlesztése; irányok gyakorlása; szabadidő eltöltése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Játék során keresztezni kell a szomszédoknak a kezeiket, ezért azt javaslom, hogy a testesebb játékosok keze legyen alul.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Asztal és székek. A játékosok az asztal körül ülnek, ezért annyi székre van szükség, ahányan játszanak, és olyan asztalra, melyen mindenkinek a két karja kényelmesen elfér.
  12. Technikai igény: Nem igényel az asztalon és a székeken kívül más eszközt.
  13. Az előkészítés feladatai: A játék helyének kialakítása. Szabadban és zárt helyiségben egyaránt szükséges egy megfelelő méretű asztal és megfelelő számú szék a játékosok számára.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék helyszínének berendezéséhez kérhetjük a játékosok segítségét.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmesélem, hogy miért is alakítottuk ki a helyet. Asztalt fogunk táncoltatni. De nem szellemet idézünk! Nagyon kell figyelni, és gyorsan az asztalra csapni, amikor kell. Elmondom a játékszabályt.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok az asztalnál ülnek, a szomszédok keresztezik a kezeiket egymással. Tehát az én jobb kezem a jobb oldali szomszédom bal kezével keresztezve, a bal kezem a bal oldali szomszédom jobb kezével. Megvárom, míg mindenki megteszi ezt a lépést. A feladat ezután következik. A jobb kezemmel egyet ütök az asztalra, ekkor a kör jobbra indul el. A soron következő kezek sorban az asztalra csapnak. Ha valaki kettőt üt, azzal megfordítja a kört. Figyelni kell, mert aki rosszkor csap az asztalra – pl. már nem ő következik, mert megfordult a kör -, akkor a "hibázó" keze kiesik a játékból. Az győz, akinek mindkét keze játékban marad.
  18. A játék lezárása: Az győz, akinek mindkét keze játékban marad. Ha az utolsó két játékos nem bír egymással, kiegyezhetnek döntetlenben.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztest megtapsoljuk. Cél a vidám hangulat. Mi három menetet játszottunk, a játékosok kérték.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Bővíthetjük a játékot zálogosdival. Ha valaki ront, zálogot ad, majd a játék végén kiváltja valamilyen feladat teljesítésével. A zálogosdit a nyertes vezetheti le. A feladatokat kitalálhatják ott helyben közösen. De előre lehet készíteni feladatkártyákat is. Ehhez több előkészület szükséges. Mindkét esetben a feladatoknak a résztvevők életkorához, tudásához, fizikai erőnlétéhez, valamint a helyszínhez kell igazodnia – pl. nem csinálhat 10 fekvőtámaszt, ha arra nincs hely.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell arra, ki a soron következő játékos. Ha valaki téveszt – tehát nem ő következett -, akkor a játékosok elkezdik elmagyarázni, mit hibázott. Ennek során elfelejthetik, ki van soron. Erre nekem kell figyelnem.
  22. Egyéb/megjegyzés: Mi hatan játszottuk ezt a játékot. Azt gondoltam, kevesen leszünk, de mindenki úgy érezte, hogy elegen voltunk ennyien is.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kovácsné Dávid Katalin