JÁTÉKRA FEL!

Kovácsné Czene Zsuzsanna: Számoljuk Pingvinek!

  1. A játék neve, címe: Számoljuk Pingvinek!
  2. A játék pedagógiai célja: A jobb és a bal gyakorlása. Számolási készség fejlesztése, a szorzótáblák előkészítése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a gyerekek figyelmét, hogy helyváltoztatáskor figyeljenek egymásra, illetve a tanteremben lévő tárgyakra.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség. Esetleg a főpingvinnek egy messzelátó.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: A terem elrendezése, hogy mindenkinek legyen elegendő mozgástere.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Teremrendezès.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Találós kérdések, versek a pingvinekről és a jegesmedvéről, daltanulás .
  17. A játék menete, játékszabályok: A mai napon pingvinekké változtatlak titeket, és én leszek a pingvin-vezér. A dalocskát fogjuk ènekelni amíg meg nem halljátok tőlem a: Pingvinek, figyelem! vezényszót! Akkor mindig szétnézünk, hogy látjuk-e fő ellenségünket a jegesmedvét, és hogy biztosak legyetek a dolgotokban engem is meg kell kérdeznetek róla, hiszen csak nálam van messzelátó. Ha nemleges a válaszom, akkor bátran énekelhetünk tovább, és pingvintáncot is járhatunk, ha viszont jönnek jegesmedvék, gyorsan meg kell számolnunk őket ahhoz, hogy megijedjenek és megfutamodjanak. Attól függően, hogy hány ellenséget látok, kettesével, hármasával, négyesével, sőt akár tizesével kell őket megszámolni annak érdekében, hogy a lehető leggyorsabban eltűnjenek.
  18. A játék lezárása: Ha a tanulókat aktivizáltam és a kívánt sorozatokat végigmondtuk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosokat megdicsérem.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: -Csak lányok vagy csak fiúk számolnak. -Kisebb csoportokban számolnak. -Egyenként számolnak. -Más ellenséges állat is jöhet, akkor visszafelé mondják a sorozatot. Ha barát közeleg csak a sorozat páros számait mondják…
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni azokat a tanulókat, akik megbújnak a csoport mögött, számukra más játékokon keresztül gyakorolatni a szorzótáblák előkészítéséül szolgáló sorozatalkotást.
  22. Egyéb/megjegyzés: Tanórai alkalmazás esetén érdemes kezdő játékként alkalmazni, hiszen az óra jó hangulatát is kellően megalapozza, majd utolsó mozzanatként a gyerekek pingvin lèptekkel a következő feladat (pl.postás-játék) kezdő pozíciójába tudnak rendeződni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Kovácsné Czene Zsuzsanna