JÁTÉKRA FEL!

Kovácsné Bánfi Katalin: Kerülgetős

  1. A játék neve, címe: Kerülgetős
  2. A játék pedagógiai célja: Jókedvre hangolás, energetizálás
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő méretű akadálymentes tér a balesetmentes, önfeledt játékhoz
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Nincs
  12. Technikai igény: Szabaddá tett terület
  13. Az előkészítés feladatai: Megfelelő játéktér kiválasztása, kisebb bútorok átrendezése, padló csúszásmentességének ellenőrzése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: nem szükséges
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kör alkotása kérem a résztvevőket az akadálymentesnek ítélt, kellő nagyságú terem részen.
  17. A játék menete, játékszabályok: Megkérjük a játékosokat, hogy valakit válasszanak ki a csoportból, aki szimpatikus, anélkül, hogy ezt bármi módon a többiek tudomására adnák. Majd adott jelre a kiválasztott személyt háromszor meg kell kerülni, majd visszaállni az eredeti helyre a körben. Akkor is kerülgetni kell a másikat, ha ő is éppen kerülget valakit. Nehezítés 1.: két személy kiválasztása, szintén bármilyen jelzés nélkül, majd adott jelre a két személy közé állni, adott jelre visszaállni a körbe az eredeti helyre. Nehezítés 2.: két személy kiválasztása, egyiket védelmezőnek tituláljuk (csak magunkban), a másikat támadónak. Adott jelre a védelmező mögé kell bújni, hogy az ellenségtől védjen.
  18. A játék lezárása: Amikor már láthatóan jól kinevették maguk, nálam apró körbe összetömörültek és mielőtt a játék befulladana, megköszönjük a részvételt.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Spontán, nevetve közölték, hogy jól érezték magukat, akinek közben nem volt egyértelmű a feladat, rávezetéssel segíteni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lásd: nehezítés 1. nehezítés 2. Illtve egy személy kiválasztása és háttal támaszkdoni a hátához.
  21. A játékvezető speciális feladatai: nincs ilyen, folyamatos figyelem, amikor más túl kicsi körre zsugorodtak, a játék lefújása, akinek valami nem egyértemű, azt segíteni (pl. valaki engem is választott és elfelejtettem közölni, hogy én csak irányítom a játékot)
  22. Egyéb/megjegyzés: Újonnan alakult iskola első tanári értekezletén kértem engedélyt a játék levezetésére. Nagyon nagyon élvezték a kollégák a játékot, igazi felüdülés volt az egész napos eszmecsere közben. És szó szerint ÖSSZEÁLLT az új tanári kar 🙂 Köszönöm
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kovácsné Bánfi Katalin