JÁTÉKRA FEL!

Kovács Zsuzsanna: Sapka – sál

A játék neve, címe: Sapka – sál

A játék pedagógiai célja: Egymás nevének gyakorlása, ismerkedés az új gyerekekkel

A játék jellege: Ismerkedős

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A bekötött szemű gyermek nem veheti le szeméről a kötést. Biztonsági okból széken ül, a többiek a szőnyegen ülnek.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Sál a szem bekötéséhez.

Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Sapkákat készítünk dugónyomattal a barkácsasztalnál.

A játék megnyitása, nyitánya: Az elkészült munkáikat szemlélve, megemlítem, hogy kint nagyon hideg van, hogy bizony már kell sapka és sál, amit akár bent is fel tudnánk használni. Behozom a sálat és megkérdezem, mit lehet vele játszani? Ahhoz, hogy kimehessünk az udvarra, kell nekünk meleg ruha, kabát és sapka és sál. De csak azokat a sálakat tudjuk feltenni, amelyiket felismerjük!

A játék menete, játékszabályok:A kiválasztott, bekötött szemű gyerek lesz a sapka. Elé áll egy másik gyermek, ő a sál. A sapka kérdezi: Sál? Ekkor a sál megfogja a sapka kezét és a sapka kezével megsimogatja a saját arcát, majd elváltoztatott hangon válaszol: sál. A sapka háromszor kérheti, hogy a sál arcát megsimogathassa és hallja a hangját, majd fel kell ismernie, hogy ki a sál. Ha sikerül kitalálnia, akkor a sálból sapka lesz, és új sállal folytatódik a játék. Ha nem találja ki, akkor marad a sapka és új sállal folytatódik a játék, amíg mindenki lehet sapka.

A játék lezárása: Mindenki volt már sapka és sál, ezért itt az ideje, hogy igazi sálat és sapkát húzzunk.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdezem a gyerekeket, tetszett e nekik a játék, megdicsérem a legügyesebb gyerekeket, akik akár első hallásra kitalálták, ki áll előttük.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Irányok gyakorlására – honnan szól a harang? Testrészek megnevezéséhez – Hol a mancsod?

A játékvezető speciális feladatai: 3 új kisgyerek van a csoportban, rájuk külön kell figyelni, valamint az erőszakosabb gyerekek agresszív megnyilvánulásait kell kezelni.

A játékot lejegyezte: Kovács Zsuzsanna