JÁTÉKRA FEL!

Kovács Zsolt: 3 labda egy sorban

  1. A játék neve, címe: 3 labda egy sorban
  2. A játék pedagógiai célja: Reakcióidő, gyorsaság, logikai készség, helyzetfelismerés, térlátás fejlesztése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 9 db műanyagkarika (50 cm), 3-3 eltérő színű labda, 2 db bója
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: 2 db bója kihelyezése „start”pontként, 9 db karika kihelyezése 3 sorban egymástól egyenlő távolságban a mellékelt ábra szerint.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Pálya közös elkészítése, résztvevők két csapatba osztása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: : A két csapat a start bója mögött sorakozzon fel! Emlékeztek az elmetorna órákon megismert „3 egy sorban” című játékra, most ezt mozgásos formában fogjuk játszani, most nem csak gondolkodnotok kell, hanem gyorsnak is kell lennetek.
  17. A játék menete, játékszabályok: A két csapat tagjai a két bója mögött egysoros oszlopban sorakoznak fel, az első három játékos kap egy-egy labdát. A két csapat labdái eltérő színűek, hogy jól elkülönüljenek majd a játéktéren, a karikákban. Tapsra a csapatok első játékosai kifutnak a karikákhoz és valamelyik karikába beleteszik a labdát. Egy karikába csak egy labda kerülhet, azé a csapaté, akinek a játékosa előbb elhelyezte azt a karikába. Ezután visszafutnak, és tenyérbe ütéssel indítják a következő játékost, aki szintén kifut és elhelyezi valamelyik karikába a csapat 2. labdáját, majd visszafut és váltás után a 3 játékos is elhelyezi a 3. labdát. Fontos, hogy a következő játékos csak akkor indulhat el, ha a visszafutó csapattag belecsapott a bója mögött álló társa tenyerébe! Az a csapat nyer, amelyik előbb tudja a 3 labdáját egy vonalba lerakni, hosszában, szélességében, vagy átlósan. Ha már a csapat mindhárom labdája kint van a karikákban, és a csapat labdái nem egy vonalban vannak, a váltó játékos labda nélkül fut ki, a csapat egy labdáját áthelyezi egy másik karikába és visszafut. Ha egy labda kigurul a karikából, a következő játékosnak azt a labdát kell elhelyeznie. Ilyenkor az ellenfél csapata az üresen maradt karikát elfoglalhatja a saját labdájával.
  18. A játék lezárása: Az a csapat, amelyik előbb lerakta a 3 labdáját egy vonalban, egy pontot kap, 5 pont elérése kell a játék megnyeréséhez
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Értékelés: A játék végén értékelem a csapatok játékstratégiáját, ki miben fejlődött, legközelebb mire kell jobban figyelni. A győztes csapat választhatja meg a következő foglalkozás bemelegítő játékát.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Focilabdával a labdavezetést, a labda gyors megállítását gyakorolhatjuk. Medicinlabdával erősítünk, labdavezetéssel ügyességet fejleszthetünk, rengeteg variáció lehetséges a céljainktól függően.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fontos, hogy a játékszabályoknak megfelelően játsszon a két csapat, a váltásnál hajlamosak előbb indulni, erre különösen oda kell figyelni.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/drive/folders/0B3g3mGJxULuudFktR2ZEaThiQXc
  24. A Játékot lejegyezte: Kovács Zsolt