JÁTÉKRA FEL!

Kovács Tünde: Állatkerti gondozó kerestetik

A játék neve, címe: Állatkerti gondozó kerestetik

A játék pedagógiai célja: A résztvevők magolás nélkül, interaktívan sajátítsák el/ismételjék át az előző órákon tanultakat

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Hívd fel a játékosok figyelmét, hogy helyváltoztatáskor (amikor a plüssért ugranak) figyeljenek egymásra!

Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Plüssök

Az előkészítés feladatai: Rendezzétek be a helyszínt, hogy ott körben állva, biztonságosan tudjunk játszani. Plüssök elhelyezése a kör közepén.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az osztály tanulói hozhatják be otthonról a megfelelő plüssöket

A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt megnevezzük a környezet órán megismert állatokat, és felmutatjuk a plüssállatot róla. Mondd el a játékszabályokat.

A játék menete, játékszabályok:Keretmese: A közeli állatkert gondozót keres a ….. területre. (ezt az éppen tanult tananyag határozza meg: Parasztudvar, Vizek élővilága, Mező életközössége ) Ti (a résztvevők) mind jelentkeztetek az állásra, ezért egy válogatót tartanak. Az kapja meg a munkát, aki a legjobban teljesít ezen a próbán. A játékosok körben állnak, Te (az állatkert igazgatója) pedig a kör széléről irányítod a játékot úgy, hogy meghatározásokat mondasz az állatokról. Aki felismeri melyik állatra igaz az állítás, felkapja a plüsst.

A játék lezárása: Aki a megfelelő plüsst felveszi, az pontot kap. Egy állítás több állatra is igaz lehet, így egy körön belül, több ember is szerezhet pontot. De akár egy ember is kaphat egyszerre több pontot. A játéknak akkor van vége, ha a meghatározott pontszámot eléri valamelyik játékos, így ő lesz az állatkert új munkatársa.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérd meg a játékosokat, kérdezd meg, hogy hogyan érezték magukat, mit tanultak belőle. Melyik állatról kell még tanulni otthon a dolgozat előtt?

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A versenyhelyzet fokozását elérheted, ha az, aki rossz állatot tart a kezében, az zálogot ad. Ezek a résztvevők egy másik feladatban válthatja ki azokat (állathangutánzás, állatrajz készítése, utánzójárás)

Nagyobb létszámú osztálynál csoportverseny szervezhető egy másik kerettörténettel. Itt kieséses módszert használva az a csoport nyer, akinek a legtöbb tagja marad a végén. A csoportok kialakításához egy másik játék is használható (pl.:állathangok utánzása közben csukott szemmel találd meg azokat, akik ugyanazt a hangot adják ki)

Később az egyik résztvevőt kijelölhetjük játékvezetőnek, így neki kell állításokat mondani.

A játékvezető speciális feladatai: Minél jobban megy a játék, érdemes annál gyorsabban vezetned a játékot. Ettől még izgalmasabb lesz a játék! Összetett állítások megfogalmazásánál a résztevőknek jobban kell figyelniük. Folyamatosan figyelned kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára is!

Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot! Más élőhely tanításánál is alkalmazni fogom összefoglaló órán.

A játékot lejegyezte: Kovács Tünde