JÁTÉKRA FEL!

Kovács-Téglás Adrienn: Forró parázs

  1. A játék neve, címe: Forró parázs
  2. A játék pedagógiai célja: Osztályközösség fejlesztése és szórakoztatás
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Játék közben óvatosságot igényel – mivel füves területen történik a játék, figyelni kell a talaj egyenetlenségére –, hogy fel ne bukjanak a játékosok!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nem feltétlenül szükséges. (Mi kellék nélkül játszottuk.)
  12. Technikai igény: Nincs szükség technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Nem igényel a játék előkészületet (csak a megfelelő helyszínre kell vonulni).
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: –
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék – kerettörténet – és a játékszabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak, tenyerüket maguk előtt fölfelé tartják. Egy kiválasztott játékos lesz Prométheusz – aki ellopta az Istenektől a tüzet az emberek számára. Ő most oda szeretné adni a forró parazsat az embereknek, ők azonban félnek, hogy megégeti a kezüket, ezért egyik sem akarja elfogadni, hanem mindig egy társát jelöli meg (mondja a nevét), akinek Prométheusz odaadhatja a „tüzet”. Ha megérinti valamelyik játékos tenyerét, akkor neki kell továbbvinnie a parazsat embertársainak. Sietni kell, mert a parázs igen forró! Prométheusz beáll a megérintett játékos helyére és összezárja a két tenyerét. (Később a többi megérintett játékos is így tesz.)
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha a „tűz” mindenkihez eljutott, vagyis senkinek nincs nyitott, felfelé néző tenyere!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok megdicsérése, részvétel megköszönése, véleménykérés a játékról (Hogy érezték magukat?)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot lehet játszani esetlegesen kellékkel, például a parazsat szemléltetheti egy érme, egy kisméretű labda vagy bármi, ami elfér a játékosok kezében. A játékosok, akik már megkapták a „tüzet”, akár le is guggolhatnak, így könnyebben észlelhetők a még játékban lévők (kisebbeknél ez célszerűbb, könnyebb, illetve fiatalabb célcsoportnál más kerettörténet előnyösebb).
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szabályok fokozatos ismertetése, próbajáték – a játékvezető bemutathatja a játékot. (A játék biztonságossága érdekében fel kell hívni a figyelmet a balesetek elkerülésére is!)
  22. Egyéb/megjegyzés: A kerettörténet megválasztásánál figyeltem arra, hogy a célcsoportom 6. osztályos, így már jártas a görög mitológiából ismert Prométheusz mítoszban (így még előző ismereteik felelevenítésére is alkalmas a játék).
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kovács-Téglás Adrienn