JÁTÉKRA FEL!

Kovács Márta: Elmentem a vásárba Memória- játék

  1. A játék neve, címe: Elmentem a vásárba Memória- játék
  2. A játék pedagógiai célja: Szókincs, emlékezet, figyelem fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem szükséges
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Annyi szék ahány játékos van, vagy szőnyeg
  12. Technikai igény: Nem szükséges
  13. Az előkészítés feladatai: Ha széken ülve játszunk, a székeket körbe kell rakni Mi most a szőnyegen ülve alakítottunk kört
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Székek körbe rendezése vagy kör alakban kényelmes elhelyezkedés a szőnyegen
  16. A játék megnyitása, nyitánya: -Nem tudom Ti hogy vagytok vele de én gyakran elfelejtem miért is mentem boltba vagy a piacra. Tudnátok -e nekem segíteni? Rövid körbeszélgetés a vásárlásról -Vásároltál-e már önállóan? -Hogyan jegyezted meg mit kell venned? -Használtál-e már bevásárló listát? -Most olyan vásárba megyünk ahol lehet valóságos és mesebeli dolgokat is venni.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek a szőnyegen. A játékvezető által kijelölt kezdő játékos mondja: -Elmentem a vásárba , vettem aranyguzsalyt Az óramutató járásával megegyező irányba haladva minden játékosnak mondania kell valamit, sorban az ABC következő betűivel és meg kell ismételnie az előtte elhangzott összes vásárolt árut. Valós és meséből ismert holmikat is lehet mondani. Aki nem tud mondani vagy eltéveszti a felsorolást, kiesik és a körön kívül ül le. Súgni nem szabad!
  18. A játék lezárása: Ha a körben visszaérünk az első játékoshoz aki az utolsó is, vége a játéknak. Az utolsó játékos sikeres felsorolását mindig üdvrivalgás kíséri.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén 2-3 tanuló, mindig más, értékel: -Nekem az tetszett a játékban hogy… -Nekem az nem tetszett a játékban hogy… -Nekem az volt a nehéz ebben a játékban hogy… Az utolsó játékosnak van a legnehezebb dolga, így ha jól teljesít, ő választhat következő játékot
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot bármilyen más szavakkal, más kerettörténetben lehet játszani Pl. Állatnevekkel Elmentem az állatkertbe, láttam … Személynevekkel, meseszereplőkkel, főhősökkel Találkoztam a városban…
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell arra hogy az elakadó játékosok ugyanannyi gondolkodási időt kapjanak
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kovács Márta