A játék neve, címe: Mókus, mókus ki a házból!
A játék pedagógiai célja: Állóképesség, kitartás és kudarctűrés fejlesztése.
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Minden tárgyat eltávolítani amiben elbotolhatnak a gyerekek. Felhívom a figyelmüket, hohy tilos a menetiránnyal szembe futni, nehogy összeütközzenek.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Babzsákok. Annyi kell, amennyien játszanak.
Az előkészítés feladatai: Teremben akadályokat eltávolítani az útból ahol futni fognak. Jó szellőzést biztosítani a játék alatt.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Erdei sétán voltunk előző nap. A játék előtt Mókus Péterről meséltem a csoportnak.
A játék megnyitása, nyitánya: Mókus ovisokról mesélek nekik, akiknek az anyukájuk megmondja, hogy nem szabad messzire elkódorogniuk az erdőben, nehogy elveszítsék a hazavezető utat és ne találjanak haza, ha a mókusmama hívja őket. Most mindenkit kis mókuskákká változtatok.
A játék menete, játékszabályok:Annyi babzsákot rakok a terem padlójára elszórtan, amennyi kisgyerek részt vesz a játékban. Elmondom a gyerekeknek, hogy ezek lesznek a mókusházak. Szaladniuk kell körbe-körbe, amíg azt nem hallják: Mókusok, be a házba! Akkor minden kis mókusnak rá kell állnia egy-egy babzsákra. Amikor azt hallják: Mókusok, ki a házból! Újra futni kell körbe.Először mindenkinek jut ház, de körönként egy babzsákkal csökkentem a házak számát,így egy gyerek kiesik. Az győz, aki az utolsó házat meg tudja szerezni.
A játék lezárása: Amikor az utolsó babzsákot elfoglalja egy gyermek, ő a győztes. Kerettörténet szerint ő volt a legügyesebb kis mókus, akinek sikerült hazatalálnia amikor az anyukája hívta.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megtapsoljuk a győztest. Megdicsérem az összes résztvevőt a sportszerű és kitartó játékért.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ezt a játékot játszhatjuk más kerettörténettel amiben békák és egy gólya is szerepel. Babzsákok helyett tornakarikákba kell beleugrani a résztvevőknek.(a karikák a tó) Aki nem tud beugrani a békapapa hívó szavára a tóba, azt el tudja kapni a gólya.
A játékvezető speciális feladatai: Figyelek arra, hogy tartsák be a haladási irányt futás közben. Arra is figyelni kell, ki lép először a babzsákra.(vitás esetekben igazságot kel tenni)
Egyéb/megjegyzés: Legalább kétszer le kell játszani, hogy mindenkinek legyen lehetősége a fejlődésre, javításra.
A játékot lejegyezte: Kovács Lászlóné