JÁTÉKRA FEL!

Kovács Kornélia: Eljött az éjszaka

  1. A játék neve, címe: Eljött az éjszaka
  2. A játék pedagógiai célja: Az elfáradt gyerekek felfrissítése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: kártyák, mesélő szövege
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Kártyák és szöveg elkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Technika és raj óra keretében a kártyák megtervezése, a legjobb munkák felhasználása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Látom igencsak elfáradtatok, de így is fontos, hogy odafigyeljetek, hiszen a környéken egy gyilkos garázdálkodik. Gyertek ide körém mindent elmesélek.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körbeülték az asztalt és mindenki húzott egy kártyát úgy, hogy mindenki csak a saját kártyáját láthatta. A mesélő feladata volt, hogy elmondja a papírra írt történetet. Első körben én voltam a mesélő, de a következő körökben már ez a kártya is kihúzható volt. Mindenki lehajtotta a fejét. A mesélő pedig felolvasta a szöveget: „Eljött az éjszaka, mindenki nyugovóra tért csak a gyilkos nem aludt. Felkelt és a kiszemelte áldozatát.” Ekkor a gyilkosnak néma csöndbe fel kellett emelnie a fejét és rá kellett mutatnia áldozatára, majd vissza kellett hajtani a fejét, majd folytatta a mesélő: „Eljött a reggel mindenki felébred kivéve az áldozat”, akit megnevezett a mesélő. Ekkor az életben maradt játékosok, a mesélőt leszámítva, gyanakodhattak valakire. Akire a legtöbben voksoltak, annak védőbeszédet kellett mondania. A játékosok eldönthették szavazással, hogy hisznek vagy sem neki. Ha a többség hitt neki, akkor folytatódott a játék, ha nem hitt, akkor börtönbe került. Ha ő volt tényleg a gyilkos, akkor a csapat többi tagja megmenekült, ha a felügyelőt rakták börtönbe, akkor a gyilkos nyert, ha pedig egy áldozat került börtönbe, folytatódott a játék. Az a gyilkos volt a legügyesebb, akinek a legtöbb áldozat sikerült begyűjtenie.
  18. A játék lezárása: Mára a gyilkos is elfáradt, így nyugovóra tér.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindenkit megdicsérve a legügyesebb játékos kiemelésével.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Esetleg felmerülő viták megoldása, kezelése.
  22. Egyéb/megjegyzés: Ezek után ez a játék hosszú hetekig a kedvencek közé tartozott.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Kovács Kornélia