JÁTÉKRA FEL!

Kovács Imre: PIRANHA

  1. A játék neve, címe: PIRANHA 
  2. A játék pedagógiai célja: Kicsit frekventáltabb szakmai órák előtt, a tanulók teljesítőképességének, odafigyelési képességeik fejlesztése, versenyszellem kialakítása. Az etikus magatartás alappá tétele.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A helyszín bemutatása, a balesetveszélyek jelzése, Felhívni a figyelmüket arra, hogy figyeljenek egymásra. Ha balesetet észlelnek, azonnal állítsák meg a játékot. A létszámnak megfelelő elsősegélyfelszerelést vinni kell!
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: : Kettő darab 5m hosszúságú madzag, valamint négy darab madzagrögzítő vas. Jegyzetfüzet, valamint előre elkészített szakmai kérdések lista , de megfelel fejből feltett kérdés is.( Középiskolás szakmát tanulók lévén. ) A kérdések lehetnek nem szakmai jellegűek is.
  12. Technikai igény: Kalapács, valamint síp az esetleges rendkívüli beavatkozások esetére.
  13. Az előkészítés feladatai: A diákokkal együtt előkészítjük a helyszínt, mely a két madzag párhuzamosan egymástól megfelelő távolságra való kifeszítését takarja. A szakmai kérdések elkészítése gondolatban, vagy írásban.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A madzag kihúzását, a távolság lemérését, és a rögzítők leverését műszaki tanulók révén diákok önállóan végzik
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A csoporttagokat üdvözöljük, a helyszínt bemutatjuk nekik…
  17. A játék menete, játékszabályok: A diákokat a játékvezető köré gyűjtve meghallgatják a kerettörténetet, a játék menetét, szabályait, a balesetveszélyeket. A kerettörténet: Képzeljék el, hogy nyertek egy dél amerikai túlélő show részvételt. AZ egyik nap olyan feladatot kapnak, hogy egy kijelölt folyószakaszon át kell kelniük, de sajnos egy gyilkos piranha van a vízben, azt pedig el kell kerülni. Felállítottunk egy folyószakasz imitációt. Két, egymástól 3 m-re levő 5m hosszú a földön párhuzamosan kifeszített madzagból lesz a folyó két partja, amelyek között van a Piranha, melyet jelentkezéssel, vagy kijelöléssel választunk ki A többiek egyformán elosztva felsorakoznak a két parton, és a piranha START felkiáltásakor át kell hogy menjenek a folyón a túlpartra. Eközben akiket a piranha elkap, azok kiestek a játékból, de a folyóban maradnak megállnak egy tetszőleges helyen. Ezzel gátolják a piranha szabad mozgását, nehezítik a vadászatát. Egy kivételével minden embert el fog kapni, mert nincs aki magára vonja a figyelmét az utolsó ember esetében. A játékot az nyeri, aki a játékvezető szakmai vagy egyéb kérdésére a legkielégítőbben válaszol. A játék közben vigyázniuk kell egymásra, a terepviszonyokat és a kellékeket figyelve. Szükség esetén a játékot bárki megállíthatja, de újra csak a játékvezető indíthatja..
  18. A játék lezárása: A játékvezető maga köré gyűjti a játékosokat, és elmondja, hogy mik voltak a játék tapasztalatai. ( A nyertes megérdemli a dicséretet, ahogyan a szabályosan és etikusan játszó játékosok is..) Célszerű a játékosok véleményét is kikérni, hogy hogyan érezték magukat közben, ez okot és alapot adhat hogy szükség esetén változtassunk a játék bármelyik elemén.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: ( A nyertes megérdemli a dicséretet, ahogyan a szabályosan és etikusan játszó játékosok is..) Nem fukarkodunk vele, ha valóban arra érdemes az illető.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: : Célszerű a játékosok véleményét is kikérni, hogy hogyan érezték magukat közben, ez okot és alapot adhat hogy szükség esetén változtassunk a játék bármelyik elemén, ha a magunk tapasztalatait is hozzá tesszük, és úgy ítéljük meg, hogy szükséges, vagy lehetséges. Elképzelhető a piranha szerepének tovább gondolása. a játéktér méretének változtatása, a létszámmal való„ sakkozás „
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni kell a játékosokat, és a játékot. A befejezés után értékelni a játék egészét és dokumentálni.
  22. Egyéb/megjegyzés: :A játékvezető legyen a játék tényleges vezetője, de a játékosok minél nagyobb arányban vegyenek részt az előkészítésben, esetleg ötleteikkel csiszolhatják is a játékot. Számtalanszor bebizonyosodott, hogy életkortól függetlenül mindenki szeret játszani. A játékkal egyszerűen nem lehet veszteni. A pedagógiai célok elérése a játékokkal szinte biztos. Vagy egyből, vagy a hozzávezető utat tárja ki. ( A játék jellegét stratégiainak is nevezném, de sok egyéb is passzolhat rá.) Feltöltve a válasz e mailek segítségével 2017.01.18.-án 23.56 perckor. Sajnos van ami csak óriáslevélben ment el, ezért több e mail is elment, Elnézést érte, szorított az idő. AZ óriáslevél korlátozott ideig nyitható meg a freemailen. Sokkal több fotó is van
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kovács Imre