JÁTÉKRA FEL!

Kovács Ildikó

"A király/királynő még nem találta meg élete párját, ezért tanácsosokat szeretne választani maga mellé, aki segíti őt az ország irányításában. Mindenféle tudósokat hívat az udvarába, ő maga pedig álruhába öltözik. Senki sem tudja ki a király/királynő. Az udvarmester (játék irányító) ismerteti a szabályokat. Mindenki kap egy kártyalapot és akinél a korona van, az lesz a király/királynő. Senki sem árulhatja el, hogy ő milyen lapot kapott. A király/királynő feladata a két legügyesebb tanácsos kiválasztása. Mivel nem tudhatjuk, hogy ki lehet a király/királynő, ezért mindenki lesi a többiek tekintetét. Akire a király/királynő rákacsint, az kiesik a versenyből. Ha a jelentkezők közül valaki úgy érzi tudja ki lehet a király, jelzi ezt a sejtését az udvarmesternek. Ha három gyanakvó is akad, akkor az udvarmester megállítja a játékot és felkéri a jelentkezőket, hogy fedjék fel ötleteiket. Ha mindhárman egyre mutattak és kitalálták ki a kacsintó, akkor a király lelepleződött, a játék véget ér. Ha nem mindannyian ugyanarra mutattak, vagy nem volt sikeres a gyanúsítás, akkor ők esnek ki. A játék addig tart, amíg a király/királynő meg nem találja a két tanácsost vagy le nem leplezik őt."

Kovács Ildikó
Célcsoport: 5-9 év, 10-14 év