A játék neve, címe: Fészketlen Kaukk
A játék pedagógiai célja: Szabélykövető magatartás,ügyesség,gyorsaság fejlesztése Tér és időbeli tájékozódás erősítése
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelmeztetem a játékosokat,hogy helyváltoztatásnál,fészekbe ugráskor figyeljenek egymásra!
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: -létszámnál egyel kevesebb hullahopp karika -létszámnál egyel kevesebb kör felrajzolása a talajra
Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
Az előkészítés feladatai: A játéktér kijelölése. A játékterületen a létszámnál eggyel kevesebb karikát helyezünk el, vagy rajzolunk fel. Első Kakukk kiválasztása.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A biztos motiváció elérése érdekében: A játék előtt egy rövid közös foglalkozáson madarakat rajzolnak.Együtt megnézzük,és elnevezzük őket.
A játék megnyitása, nyitánya: Tavasz van. A madarak fészket raknak. A Kakukk nem épít magának fészket,más madarak fészkeibe rakja tojásait,s rájuk bízza fiókái felnevelését. Nézzük meg mit csinál ez a lusta madár! – A fészketlen Kakukk keresésre száll!!!
A játék menete, játékszabályok:A játékterületen a madarak szabadon futkározhatnak-szállhatnak a karikák-fészkek körül. Fészekre száll a Kakukk! – felszólításra mindenki karikát-fészket keres magának. Akinek nem jutott fészek a játékvezetőhöz megy, s ő lesz a következő kiabáló-Kakukk. Újra szállnak,s kiáltás után gyorsan fészket keresnek maguknak. Az lesz a győztes aki egyszer sem marad fészek nélkül. Szabályok : – Egymás mozgását akadályozni nem szabad -A körből a társat kiszorítani nem szabad – Ha ketten egyszerre foglalnak el egy fészket (az elsőbbség nem eldönthető),Kő,papír ollóval döntsenek!
A játék lezárása: Két lezárás lehetőség közül lehet választani: – ha először,új játékként játszuk elegendő magáért a játék élményéért játszani -ha ismerős játékként alkalmazzuk versennyé tehetjük.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén minden résztvevőt megdicsérek, közös tapolásra buzdítom őket! Felhívom figyelmüket az előfordult szabálytalanságokra,és megbeszéljük az ebből fakadó esetleges konfliktusokat.Kérem őket a következő játéknál is a pozitív hozzáállásra,kitartó részvételre.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: -Az alapjátékot néháhy bevezető játék után kieséssel is folytathatjuk. Játszmánként eggyel csökkenthetjük a karikák számát, s a fészketlen Kakukk kiesik. -Új eszköz Tojás( pin-pong labda) kézben tartásával kell fészket cserélni. Mindig a kiabáló Kakukk adja át fészekcsere közben.
A játékvezető speciális feladatai: Szabályok egyértelmű,és fokozatos ismertetése. Figyelni a balesetveszély megelőzésére. Újra játszás előtt néhány perc pihenő adása. Ha már jól,ismerve,gyakorlottan tudják játszani lehet gyorsítani a tempót,vagy versenyhelyzetet fokozni.
Egyéb/megjegyzés: Ez a játék nagyon jó testnevelés órán és napköziben, vagy szabadidős programok keretében játszani. Javára szól az egyszerű hely, és eszközigény. Játékvezetőnek és játékosnak örömteli élményt nyújt.
A játékot lejegyezte: Kovács Györgyi