JÁTÉKRA FEL!

Kovacs Blanka Krisztina: Noé mentőakció (ebben az esetben VI. osztály megmentése)

  1. A játék neve, címe: Noé mentőakció (ebben az esetben VI. osztály megmentése)
  2. A játék pedagógiai célja: – szociális kompetenciák fejlesztése, – mozgás koordináció
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Attól függ, hogy a csoport mennyirre ismeri egymást. Ha egy osztálykozosségről van szó, akik nap mint nap találkoznak lehet hagyni őket kisebbeket esni, ha a csoport nem ismeri egymást figyelni kell az esésekre.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: plüss állat (ahány résztvevő van), kötél (ahány csoport)
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Halász csomót köt a területet megjelölő kötélre, hogy szükség esetén biztonsággal tudjon mozogni a területet jelző kötél, illetve a csoportnak megfelelően lehessen tágítani és szűkíteni a kört. közelebbi és távolabbi helyekre tenni az állatokat, de még úgy, hogy elérhető legyen.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A csoport (esetemben az osztály) fontos küldetést kap, ezért a legénységet kérjük a sorakozásra (tornasorba állnak a résztvevők). A legénység két helyszínre kell menjen ennek érdekében kettéválik a csoport (de kisebb létszámnál elégséges lehet egy csoprt is). Elhelyeszkednek a körökben (az egyik csoport a vulkánokhoz megy expedicióba, ahol az osztály másik része található bajban, ők kell megmentsék őket, míg a másik csoport sziklára mászik, és szintén bajba a került az osztály másik fele akit meg kell menteniük; a plüss állatok az osztály másik felét jelképezik). A mentés menete ugyanúgy ahogy a tűzoltóknál, mentőknél adott eljárás alapján történik, íme a mentés menete: elmondom a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: – nem lehet kilépni az adott körből, (ill. ez szankcionállással jár, a plüssállatok messzebb kerülnek) – minden résztvevő csak egy állatot menthet meg – nem lehet felhasználni egy már kimentett állatot egy másik kimentésére
  18. A játék lezárása: Játék végén a csoport ismét egyesül: megmentők és megmentettek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: tölcsér feldolgozás: mi történt, hogyan érezték/érzik magukat, mi az amit másképp csinálnának
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: nehezítés: a megmentetteket egy adott helyre kell eljuttani.
  21. A játékvezető speciális feladatai: a résztvevők magasságának megfelelően legyen a plüss állatok közelebb ill. távolabb.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kovacs Blanka Krisztina