„(A keretmesém Nyulász Péter: Helka c. regényéhez kötődik. A negyedikes osztályommal olvassuk.) Egy csapat lovag indul Helka és Ciprián megsegítésére. Ezek lesztek ti. Az út a Bakony sűrű rengetegén vezet keresztül, ahol veszély leselkedik rátok. Álruhában a soraitok közé férkőzött Bora, a Bakony gonosz boszorkánya. A hatalma annyira megnőtt, hogy már nem csak a tündércsillámmal, hanem a kacsintásával is kővé tud változtatni benneteket. (Az előkészítés feladatai: A kártyapakliból vegyél ki annyi lapot, ahányan játszatok.) A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki húzzon egy kártyalapot úgy, hogy a másik ne lássa, mit húzott! Aki a denevér figurás lapot húzza, az lesz Bora, a Bakony gonosz boszorkánya. (A regényben Bora a fekete varázsköpenyével denevérré tud változni.) A játék menete, játékszabályok: Üljetek le körbe és folyamatosan keressétek egymás tekintetét. Felváltva nézzétek a társaitok szemeit. Az nem baj, ha a játékostársad éppen akkor nem néz a szemedbe. Bora, a gonosz boszorkány feladata az lesz, hogy rákacsintson a többiekre úgy, hogy csak az a játékos vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire Bora rákacsintott, az kiesik a játékból, hiszen kővé változott. (Ha szőnyegen ülve játsszák a játékot, el is dőlhet – Kővé váltam! felkiáltással.) Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó, akkor azt jeleznie kell (-Tudom, ki Bora!), de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három játékos sejti, hogy ki a kacsintó, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. (- Te vagy , Bora!) Ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). A játék lezárása: Ha a kiválasztott játékossal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a kacsintó nyert. Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna. Ha pedig lefülelik, akkor a többiek nyernek. Tippelj! Ki nyeri a játékot? Bora? Vagy a lovagok?:)”
Kovács Anita Andrea
Célcsoport: 5-9