JÁTÉKRA FEL!

Kovács Anikó: Bandits and sheriffs

  1. A játék neve, címe: Bandits and sheriffs
  2. A játék pedagógiai célja: Angolórán a tantermi tárgyak szavainak gyakorlása. A figyelemkoncentráció fejlesztése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A padokat a terem szélére toltuk.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Tantermi tárgyak (könyv, toll, ceruza, szivacs, stb.) Számkártyák.
  12. Technikai igény: A terem átrendezése, minden tanulónak egy szék biztosítása.
  13. Az előkészítés feladatai: A terem elrendezése. Számkártyák előkészítése. A tantermi tárgyak előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közösen rendezzük be a termet. A gyerekek eszközeit is felhasználtam.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A banditák mindenképpen szeretnék megszerezni a gyerekek iskolai eszközeit, mert ők lusták tanulni, és úgy gondolják, hogy felesleges is. A seriffek gyermekei is az iskolánkban tanulnak és meg akarják akadályozni a banditákat ebben. Sőt, el is akarják kapni őket, hogy börtönbe kerülhessenek.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az osztály tanulóit két csoportra osztottam, úgy hogy két tanulót kiválasztottam, akik megválaszthatták a csapatukat. Kő, papír, ollóval eldöntötték, hogy melyik csapat lesz a seriffek és a banditák csapata. Egy tanulónak eltört a lába, így ő volt a börtönőr. Középre elhelyeztük a tantermi tárgyakat. A próbajátéknál minden seriffnek, illetve banditának hangosan megmondtam angolul, hogy mi a száma. Később számkártyákat húztak, így nem tudták, hogy kinek mi a száma. Minden seriffnek volt egy bandita párja. Először a tárgyat mondtam angolul, majd egy számot (pl. ruler, number ten). A megfelelő számú bandita megpróbálta megszerezni a megfelelő tárgyat, az azonos számú seriff a banditát próbálta elkapni. Elég, ha a bandita megérinti a tárgyat és a seriffnek is elég, ha megérinti a banditát. Ha sikerül a banditának megszereznie a tárgyat, akkor a kincstárba teszi, ha a seriff elfogja a banditát, akkor a bandita megy a börtönbe, amit most ülőpárnákkal szimbolizáltunk. A játék addig tart, amíg a banditák az összes tárgyat meg nem szerzik, illetve a seriffek az összes banditát be nem zárják a börtönbe.
  18. A játék lezárása: A banditákat óvadék ellenében kiengedték a seriffek. Az óvadék egy angol nyelvi feladat elvégzése, pl. egy mondat fordítása, mozgásos feladat, stb. A két csapat cserélt, akik eddig voltak banditák, ők lettek a seriffek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Értékeltük a banditák és a seriffek megoldásait, ötleteket adtak egymásnak a gyerekek. Megígértem, hogy sokszor fogunk ilyet játszani, mert nagyon élvezték a játékot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Más szóanyaggal is fogunk játszani (pl. állatok témakörben). Ha megtehetjük, akkor a folyosón fogunk ilyen játékot játszani, mert ott több a hely.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Oda kellett figyelnem, hogy akadálymentes legyen az osztály, mert a játék hevében nem figyeltek a gyerekek oda, csak a feladatra koncentráltak. Nagyon figyelnem kellett, hogy pontosan tudjam, hogy a bandita érintette-e meg a tárgyat vagy a seriff a banditát. Igazságosnak kellett lennem. A börtönbe került banditák számát is meg kellett jegyeznem, mert az ő számukat már nem mondhattam. Az is figyelnem kellett, hogy azt a tárgyat érintette-e meg a bandita,amit mondtam.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagy koncentrálást igényelt tőlem, mint játékvezetőtől ez a játék, de megérte, mert nagyon élvezték a gyerekek. Inkább nagyobb gyerekekkel érdemes játszani, mert tudnak segíteni a teremrendezésben, ami fontos, ha az óra keretén belül szeretnék ilyen játékot játszani.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kovács Anikó