JÁTÉKRA FEL!

Kovács Anett: Bízz meg bennem!

  1. A játék neve, címe: Bízz meg bennem!
  2. A játék pedagógiai célja: Érzékenyítés, beszédhanghallás fejlesztése, bizalom kialakítása, erősítése, irányok erősítése, megtanulása.
  3. A játék jellege: Bizalmi
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Terület rendezése. Csak a kellékek maradjanak a területen.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+,14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: páronként 1 db kendő és 3 vagy több db megkerülésre alkalmas eszköz
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Terem rendezése kiürítése, székek elhelyezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Teljesen bevonhatóak az előkészítésbe.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Párok kiválasztása irányítottan vagy szabadon, párválasztó játékkal.
  17. A játék menete, játékszabályok: Párok kiválasztása. Szabályok ismertetése, játék fontosságának megbeszélése. Feladat: Van egy irányító és egy irányított. Az irányítottnak bekötjük a szemét, hogy ne lásson, az irányító pedig irányítja az általunk kijelölt útvonalon. Jelen esetben 3 db lerakott széket kell megkerülnie az irányítottnak az irányító segítségével, és le kell ültetnie az utolsó székre. Az irányító csak szóbeli instrukciókkal segíthet. Visszajelzést kérünk, hogy értették e a résztvevők a feladatot. A párok kiválasztják egymás közül, hogy ki lesz az irányító és kit fog irányítani. Ezt követően az irányító felteszi a kendőt az irányított szemére meggyőződve arról, hogy nem lát az illető. Kezdődhet a játék. Ezt követően a párok cserélnek. Nehezíthetjük a feladatot pl: azzal, hogy az útvonalon, egy bizonyos szakaszon szólunk, hogy vegyék le a kendőt és, amilyen gyorsan tudnak, üljenek le, az utolsó székre, ami az ő irányukban van.
  18. A játék lezárása: A feladat megbeszélése, ki hogy érezte magát a különféle helyzetekben. Mi volt ennek a feladatnak a fejlesztő hatása. Elpakolás.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret. A feladat élethelyzettel párhuzamba állítása. Átélt élmény megbeszélése.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Áthelyezni a székeket a szemek bekötését követően. A székek helyett emberek beállítása, akik még zavarni is tudják a beszédhanghallást, figyelemirányítást.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Odafigyelni a szabályok betartására és a résztvevők biztonságára.
  22. Egyéb/megjegyzés: A videó túl nagy volt, így ezt nem tudom megosztani. A résztvevőkkel tisztázni az irányok helyességét. Én gyógypedagógus vagyok, így a célcsoportom tagjai sajátos nevelési igényű diákok. Akik, így sok odafigyelést és törődést igényelnek. Sokszor, még már gyakorolt és ismert játékokra sem emlékeznek, így nem mindig sikerülnek elsőre a feladatok, játékok. A lényeg, hogy a foglalkozások végén mindenki pozitív sikerélménnyel és jókedvűen folytassa napját. A játék alkalmával észrevettem, hogy több magyarázatra van szükségük, és ezt javítottam. A bővített feladatnál nem igazán volt jó az instrukció, de az idő hiánya miatt kicsit kurtán, de sikeresen zártuk. A videó felvétele után ezt korrigáltam, és újból megcsináltuk. Mivel a foglalkozások 45 vagy 90 percesek, így van lehetőség javításra. Normál esetben ezekre jobban kell figyelnem.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://goo.gl/photos/WykARiDqzPJns9Jj8
  24. A Játékot lejegyezte: Kovács Anett