JÁTÉKRA FEL!

Kóti Imre: A kiskakas gyémánt fél krajcárja

  1. A játék neve, címe: A kiskakas gyémánt fél krajcárja.
  2. A játék pedagógiai célja: megismerni az új osztályom játékkedvét, az irányíthatóságukat, egymáshoz való viszonyukat.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: megfelelő tér biztosítása.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 1db pénzérme (fél krajcár).
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: nincs
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: nem szükséges.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: a résztvevők körbe állítása, a kő- papír- olló játék szabályainak átbeszélése. A Piroska és a farkas című mese felelevenítése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető ismerteti a játék szabályait, bemutatja a győztes jutalmát (pénzérme), majd a játékosok tetszőlegesen párt alkotnak. Szabályok: a kő- papír- olló játék kézjelei helyett a Piroska- farkas- vadász szavakat és rájuk jellemző kézjeleket alkalmazzák a játékosok. Minden páros 3-4-szer gyakorolja el, hogy rögzüljenek az elnevezések. A folytatásban az evolúció játék alapján a fejlődési sorrend a tojás, a csibe, a csirke és a kakas. A résztvevők a fejüket ütögetve és a tojás szót ismételgetve véletlenszerűen párt alkotnak és Piroska- farkas- vadász játékot játszanak a győztesek feljebb lépnek a fejlődési létrán és a hasonló szinten lévő másik játékossal találkozva ismét játszanak egy Piroska- farkas- vadász játékot. Mindenki az azonos szinten lévő játékossal játszik tovább addig, míg nem lesz három kakas.
  18. A játék lezárása: A három kakas egymással játszik addig nem lesz egy győztes, aki elnyeri kiskakas címet.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A kiskakas jutalma egy pénzérme (fél krajcár). Meg kell köszönni a játékosoknak a részvételt, valamint meg kell kérdezni, hogy érezték magukat, tetszett-e nekik a játék
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: a fantáziára van bízva.
  21. A játékvezető speciális feladatai: nincs.
  22. Egyéb/megjegyzés: A személyes tapasztalatom az, hogy a játék elérte a kitűzött célokat. A szerényebb tanulók folyamatosan kiszálltak a játékból, a bátrabbak végig csinálták. A tanuló egy része nehezen irányítható. A játék vidám hangulatban zajlott.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kóti Imre