A játék neve, címe: Cowboys
A játék pedagógiai célja: A tanult idegen nyelvű szavak felelevenítése, a tanórára ráhangolódás
A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A padok elmozgatásakor figyeljenek egymásra.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Nincs szükség eszközökre.
Technikai igény: Nincs rá szükség
Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nincs szükség a résztvevők bevonására, ill. ha tanteremben körben szeretnénk játszani, akkor a padokat félrehúzni, hogy a hely biztosított legyen.
A játék megnyitása, nyitánya: A játék neve: Cowboyok. Cowboyok lesztek. A vadnyugaton élünk, ahol a túlélésért jól kell lőni. Nekünk a tudás lesz a fegyverünk. Gyorsan kell lőni, gyorsan kell mondani a szavakat, amit kérdezek.
A játék menete, játékszabályok:Álljatok fel! Szavakat fogok kérdezni, aminek a német megfelelőjét kell mondanotok. Mindig 2 tanulót szólítok. Ők egymás felé fordulnak, és aki tudja a választ, gyorsan mondja is, miközben úgy tesz, mintha rálőne a társára. Akit lelőttek, „meghal”, kiesik a játékból, leül. Nagyon figyelj, csak a pontos lövés talál, csak a pontos szót fogadom el, főneveknél a névelőt is kérem mondani. Ha mindketten egyszerre mondjátok a jót, mindketten életben maradtok, Ha hibásan mondtad, utána már nem javíthatsz. Ha mindketten rosszul mondtátok, akkor szerencsétek van, mindketten bent maradtatok a játékban. Kérem, hogy hangosan, érthetően mondjátok ki a szavakat!
A játék lezárása: A játék akkor fejeződik be, amikor csak egy játékos marad, aki az összes ellenfelét legyőzte.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm a részvételt, megdicsérem a tanulókat. A győztes piros pontot vagy matricát kap.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ezt a játékot matek órán például számokkal is lehet játszani, pl. számországban ki lesz a Számkirály, itt megint a pontosság a lényeg a gyorsaság mellett. Lehet asszociációs játékként is játszani, pl. cica