JÁTÉKRA FEL!

KÓSÁNÉ FÖLDI ZSUZSANNA ÉVA: NINDZSA KÉPZŐ

  1. A játék neve, címe: NINDZSA KÉPZŐ
  2. A játék pedagógiai célja: TESTSÉMA FEJLESZTÉS , (Figyelem-, mozgáskoordináció és koncentráció fejlesztés)
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: –
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: –
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: KÖZÖSEN DÖNTÖTTÜNK ARRÓL, HOGY BENT A LAKÁSBAN VAGY AZ UDVARON JÁTSZUNK. AZ UDVARON IS EGYÜTT DÖNTÖTTÜNK, HOGY INKÁBB ÁRNYÉKOS HELYEN LEGYEN A JÁTÉK HELYSZÍN.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: SZERETETTEL KÖSZÖNTELEK BENNETEKET A NINDZSA KÉPZŐBEN. Kerettörténet Képzeljétek el, hogy egy nindzsa kiképző táborban vagyunk. Ahhoz, hogy valakiből jó nindzsa váljék, szükséges, hogy: – alaposan ismerje a saját testét, – pontosan tudja, hogy melyik testrészével milyen feladatot tud elvégezni, – legyenek gyors és pontos mozdulatai. A következő játék során ti is a nindzsa mester tanítványai lesztek, aki segít nektek abban, hogy hogyan ismerjétek meg alaposan a saját testeteket és hogyan legyenek gyors és pontos mozdulataitok.
  17. A játék menete, játékszabályok: 6-7 éves korcsoportnak A nindzsa mester mond egy testrészt és azonnal megérinti a kezével! A játékosoknak is a kimondott testrészt azonnal meg kell érinteniük /előre megbeszélés szerint/ a jobb vagy bal kezével. A nindzsa mester gyorsabban mondja ki egymás után a testrészeket, és közben igyekszik megtéveszteni a tanítványokat. Pl.: Nem azt a testrészt érinti meg, amelyiket megnevezi. pl.: Hát. – közben pedig a hasára mutat. Hasonló betűvel kezdődő testrészt mond egymás után pl.:, fej-fog, szem-száj….. Hasonló csengésű testrészt nevez meg. pl.: far- kar, ál- váll A mester segédje játék közben ellenőrizni fogja, hogy ki csinálja jól, és ki tévesztett. Aki nem a megfelelő testrészt érinti meg, az segédként játszik tovább. Ő is figyeli a többi nindzsa tanoncot! Az nyer, aki utolsónak marad a játékban. A győztes lesz a következő nindzsa mester, segédjét is ő választhatja ki.
  18. A játék lezárása: A NINDZSA KÉPZŐT SIKERESEN ELVÉGEZTÉTEK. GRATULÁLOK! A GYŐZTESEK NINDZSA MESTEREK LETTETEK! MEGTAPSOLJUK A GYŐZTEST, ÉS FELAJÁNLJUK NEKI A NINDZSA MESTER CÍMET ÉS A JÁTÉKVEZETÉST.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: MEGKÉRDEZTEM, HOGY JÓ VOLT-E? TETSZETT-E A JÁTÉK? GRATULÁCIÓ ÉS TAPS A GYŐZTES JUTALMA.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Játék szabály: 3-4 éves korcsoportnak A nindzsa mester mond egy testrészt és azonnal megérinti a kezével. A játékosoknak is a kimondott testrészt azonnal meg kell érinteniük bármelyik kézzel. pld.. Fej. – Gyorsan meg kell a fejed érinteni. Áll. – Gyorsan az álladat kell megérinteni. És így tovább………. A mester segédje játék közben ellenőrizni fogja, hogy ki csinálja jól, és ki tévesztett. Aki nem a megfelelő testrészt érinti meg, az segédként játszik tovább. Ő is figyeli a többi nindzsa tanoncot! Az nyer, aki utolsónak marad a játékban. A győztes lesz a következő nindzsa mester, segédje pedig önkéntes alapon választható. 4-5 éves korcsoportnak A nindzsa mester mond egy testrészt és azonnal megérinti a kezével! A játékosoknak is a kimondott testrészt azonnal meg kell érinteniük /előre megbeszélés szerint /a jobb vagy bal kezével. A nindzsa mester kicsit gyorsabban mondja egymás után a testrészeket. pld..Fej. – Gyorsan meg kell a fejed érinteni. Áll. – Gyorsan az álladat kell megérinteni. És így tovább………. A mester segédje játék közben ellenőrizni fogja, hogy ki csinálja jól, és ki tévesztett. Aki nem a megfelelő testrészt érinti meg, az segédként játszik tovább. Ő is figyeli a többi nindzsa tanoncot! Az nyer, aki utolsónak marad a játékban. A győztes lesz a következő nindzsa mester, segédje önkéntes alapon választható. 6-7 éves korcsoportnak A nindzsa mester mond egy testrészt és azonnal megérinti a kezével! A játékosoknak is a kimondott testrészt azonnal meg kell érinteniük /előre megbeszélés szerint/ a jobb vagy bal kezével. A nindzsa mester gyorsabban mondja ki egymás után a testrészeket, és közben igyekszik megtéveszteni a tanítványokat. Pl.: Nem azt a testrészt érinti meg, amelyiket megnevezi. pl.: Hát. – közben pedig a hasára mutat. Hasonló betűvel kezdődő testrészt mond egymás után pl.:, fej-fog, szem-száj….. Hasonló csengésű testrészt nevez meg. pl.: far- kar, ál- váll A mester segédje játék közben ellenőrizni fogja, hogy ki csinálja jól, és ki tévesztett. Aki nem a megfelelő testrészt érinti meg, az segédként játszik tovább. Ő is figyeli a többi nindzsa tanoncot! Az nyer, aki utolsónak marad a játékban. A győztes lesz a következő nindzsa mester, segédjét is ő választhatja ki. A megvalósítás során már a résztvevők életkorának megfelelő változatot játszottuk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Jól látható és hallható legyen a játékvezető.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: KÓSÁNÉ FÖLDI ZSUZSANNA ÉVA