JÁTÉKRA FEL!

Kósa Aranka Klára: Simon mondja ( Simon says)

 

  • A játék neve, címe: Simon mondja ( Simon says)
  • A játék pedagógiai célja: Figyelemfejlesztés, utasítások követése anyanyelven és idegen nyelven, szókincs fejlesztés, szabálykövetés, együttmüködés
  • A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: nem igényel biztonsági intézkedéseket
  • Résztvevők száma: 21-30
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  • Kellékigény: nincs eszközigénye
  • Technikai igény: nincs technikai igény
  • Az előkészítés feladatai: idegen szavak ismerete
  • Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: A nyertessel új Simon születik, aki a játékvezetővé válik. A kiesők figyelik, hogy mindenki követi-e a szabályokat, becsületesen játszanak e.
  • A játék megnyitása, nyitánya: Felrajzolom a táblára Simont! ( simly face:) ) Ilyenkor nagy a mosolygás már, mert van, hogy égnek áll a haja, hogy egy foga van stb. Tisztázzuk a szabályokat. De ha nincs tábla akkor csak annyit mondok Simon says…és már mindenki ugrik is fel a helyéről.
  • A játék menete, játékszabályok: Én, mint játékvezető elmondom, hogy az utasításokat követni kell, ha Simon kéri. Ha valaki úgy is mutatja a cselekvéseket, hogy azt Simon külön nem kéri, akkor kiesett a játékból. Ez egy tréfás becsapós csoportos játék, ami fejleszti a koncentrálóképességet, már kicsiknél is, ahol nem szabad hinni a fülüknek. Minél többen játszák annál jobb. A játék elején minden játékos a játékvezetővel szemben helyezkedik el állva. Különböző cselekvő utasításokat adok angolul, amelyeket mindenki végrehajt, de csak akkor, ha elhangzik elötte, hogy Simon says kifejezés. Amelyik játékos elrontja kiesik, leül. Az nyer, aki utoljára marad állva. Ha elég ügyesek akkor azt szoktam mondani, hogy új Simon született és ő lehet a játékvezető. A játékban sok múlik a leleményességen, ugyanis ettől függ, hogy be tudom e csapni a gyerekeket pl. ha mutatom amit mondom leutánoznak és így be is csaptam őket, vagy mást mutatok, mint amit mondok stb.. Utasítások angolul: – Turn around, jump, walk, dance – Wash your hand, brush your teeth/hair – Touch your nose, mouth, shoulders, eyes, legs etc. – Clapp your hands, stamp your feet, strech your arms – Point to the window, door etc. – Sit down, stand up – Open it, close it etc.
  • A játék lezárása: Az utolsó egy-két tanuló (holtverseny esetén) bennmaradó a nyertes. Ha látom, hogy valamelyik utasítást nem értik akkor átbeszéljük a jelentést a játék végén.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A nyertest megtapsoljuk és gratulálok neki. Új Simon született egy nyertes esetén. Nálam a nyertesek piros szíveket kapnak. 10 szív esetén kap az üzenőben egy piros csillagot és húzhat egy zsákba macskát a varázsdobozomból.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezítések csukott szemmel játék, ellentétes cselekvés mutatása.
  • A játékvezető speciális feladatai: nincs speciális feladat
  • Egyéb/megjegyzés: A gyerekek imádják a játékot, bemelegítés vagy levezetésként, magyarul vagy angolul
  • A foglalkozásról készült fotó/videó:
  • A Játékot lejegyezte: Kósa Aranka Klára