JÁTÉKRA FEL!

Körtvélyessiné Széll Ágnes Rita: Add tovább! (pontos vagy elipszilonos)

  1. A játék neve, címe: Add tovább! (pontos vagy elipszilonos)
  2. A játék pedagógiai célja: A tananyag gyakorlása, helyesírás gyakorlása, koncentráció fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: kártyalap v. zseton, flakon v. plüssállat
  12. Technikai igény: székek, asztalok
  13. Az előkészítés feladatai: kellékeket előkészíteni, termet átrendezni
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: iskolapad, székek elrendezése kártyalapok/ zsetonok kiosztása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A résztvevők körben ülve egymás mellett elhelyezkednek az asztal körül. Mindenki előtt 3 db (bármilyen) kártyalap v. zseton (v. ceruza stb.) van az asztalon. A cél az, hogy a játékosok minél tovább megőrizzék a 3 lapjukat, mert aki nyer, az lesz a kaszinó (játékterem) királya.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető elindítja valakinél a flakont (v. kisebb dobozt) és elkezdi a szavakat felsorolni. Ebben a játékban a pontos j-s és az ly-os szavak gyakorlása a cél. A játék lényege, hogy az a játékos, akinél a flakon van, elmondja, hogy a játékvezető által mondott szót pontos j-vel vagy elipszilonos ly-vel kell írni. (A játékosnak csak annyit kell mondania, hogy: pontos/elipszilonos.) Ha helyesen válaszol (amit a játékvezető közöl), már egyből tovább is adja a mellette ülőnek a flakont, és a következő játékos fog a következő szóra válaszolni. Ha nem helyes a válasz, a játékos elveszít egy kártyát, betolja maga elől az asztal közepére. Ha valaki mind a 3 kártyáját elveszíti, kiesik a játékból.
  18. A játék lezárása: Akinél/akiknél megmaradt mind a 3 kártya, az lesz a győztes, lehetnek többen is; vagy addig lehet játszani, amíg 1 játékos győz. A játékosok megdicsérése.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok megdicsérése. A játékban való részvétel megköszönése. A győztes/ek megihatja/ják az üdítőt.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kisebb gyerekeknél lehet valamilyen plüssállat vagy csoki a körbeadott tárgy. (A helyesírás gyakorlására lehet feladat a magánhangzó hosszúság vagy egybe- vagy különírás stb.) Más témában más tantárgyhoz kapcsolódóan is eljátszható.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan kell mondani a szavakat, és szólni kell, hogy helyes vagy hibás a megoldás, figyelni kell a válaszokat.
  22. Egyéb/megjegyzés: A tanfolyami feladatok között kevés asztal mellett játszható játékot láttam, holott a tantermekben tanórán inkább ilyesmire lenne lehetőség. A játékba a tantárgyamat is bevontam.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Körtvélyessiné Széll Ágnes Rita