JÁTÉKRA FEL!

Korom Ildikó: Elment apám…

  1. A játék neve, címe: Elment apám…
  2. A játék pedagógiai célja: Kifejezetten szórakoztató játék, tétmentes. Azonban tartós figyelmet igényel, fejleszti a számolási, logikai gondolkodást. Az irányokat lehet vele gyakorolni.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyerekekkel futásra alkalmas cipőt kell felvetetni. A játékteret akadálymentessé kell tenni. Figyelmeztetni kell a gyerekeket, hogy futás közben vigyázzanak egymás testi épségére.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Nincs.
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: Megtanítom a kiszámoló szövegét: Elment apám dinnyét lopni, elfelejtett zsákot vinni. Mondd meg te, hány zsák kell!
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Teljesen önkéntes alapon történik. Megkérdezem őket, kinek van kedve egy új játékot kipróbálni. Visszautalok az eddig játszott játékok hangulatára. (Hettyem-pitty; Evolúció; Szurkolós; Flúgos pingvinek…)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet: Ki szereti nyáron a hideg dinnyét? Hát bizony jól is esik az. Képzeljétek! Egyszer apámmal egy forró nyári napon egy dinnyeföld közelében jártunk. Már érettek voltak a dinnyék. Meleg volt és apám úgy döntött, elvisz egyet. Igen ám! De a dinnyékre egy csősz vigyázott. Észrevette és üldözni kezdte apámat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak, egymással szemben. A körben állók közül lesz valaki a dinnye tolvaj. A csősz a körön kívül sétál a már megtanult mondókára. A mondóka utolsó szótagjára megáll valakinek a háta mögött és a vállára teszi a kezét. ( Elment apám dinnyét lopni, elfelejtett zsákot vinni. Mondd meg te, hány zsák kellene!) Akinek a vállára tette a kezét, az mondd egy számot 1-5-ig. Ha például a 3-at mondja, akkor a tőle jobbra álló harmadik gyerek lesz a dinnye tolvaj. El kezd szaladni, közben a csősz üldözi. Ha elfogja, akkor a tolvajból lesz a csősz, a régi csősz beáll a helyére. Az új csősz onnan indul újra körbe. Ha mégsem sikerül elkapni a tolvajt, a csősz marad. 3 próbálkozás után újat választok.
  18. A játék lezárása: Mivel a cél a szórakoztatás, ebben az esetben senki sem esik ki. Ha látom fáradni őket, vagy, hogy kezdik unni, rájuk bízom, folytassuk-e. Ha nem akarják tovább játszani, akkor megkérdezem, hogy az ismert játékok közül van-e valamelyikhez kedvük. Kerettörténet befejezése: Sokszor került bajba apám, sokszor megkergette és elfogta a csősz. Reméljük nem kerül többé bajba!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm a részvételüket. Megkérdezem a véleményüket, mennyire tetszett a játék, hogyan érezték magukat közben. Milyen tapasztalatokat szereztek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezítés: nemcsak számot, hanem irányt is kell mondani. Pl.: jobbra 2, vagy balra 5. Szóval mindkét oldalnak figyelnie kell. Aki téveszt, vagy akit elfog a csősz, az kiesik, vagy zálogot ad.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékot lassítva 2 önként jelentkezővel bemutatjuk többször is, hogy megértsék a szabályt. Utána csinálunk 1-2 próbajátékot gyorsabban. Felhívom a figyelmüket, hogy futás közben vigyázzanak testi épségükre. Bármilyen probléma esetén azonnal reagálok, hogy mindenkinek élvezetes legyen a játék.
  22. Egyéb/megjegyzés: A lejátszás során tetszett nekik a játék, elfáradtak közben. Nemcsak ügyességet, hanem logikus gondolkodást is igényelt. Ezért volt aki gyorsan tudott reagálni, volt aki gyorsan tudott futni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Korom Ildikó, (korom71@gmail.com)