A játék neve, címe: Dermesztő
A játék pedagógiai célja: Bemelegítés, mozgás koordináció fejlesztése
A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő helyet biztosítani.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: Papír
Az előkészítés feladatai: Papírcsákót készíteni
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Papírcsákó közös elkészítése, a legjobb kiválasztása.
A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet: Űrhajósok vagytok, egy idegen bolygón találtok egy kiapadhatatlan energia forrást , amit a Dermesztő őriz a sapkájában. A Dermesztő sapkáját kell megszerezni. A Dermesztőt csak síri csendben lehet megközelíteni, nagyon lassan mozogva, nehogy felébredjen.Ha felébred és látja, hogy valaki mozog, akkor gond van, örökre megdermeszti.
A játék menete, játékszabályok:Egy játékost kiválasztunk, aki felveszi a csákót, ő a falhoz megy, háttal áll nekünk, a többi játékos , ha a játékvezető azt mondja : Rajt, akkor lassan elindul felé, hogy megszerezze a csákót .Ha a „Dermesztő” megfordul, mindenkinek meg kell állnia, ott ahol van, abban a mozdulatban, ahol tartott. Ha mozog, akkor kiesik a játékból. A Dermesztő bármikor visszafordulhat, és bármikor megfordulhat, nagyon kell figyelni. Az győz, aki leveszi a csákót a fejéről.
A játék lezárása: Megszerezték a csákót, megvan az energiaforrás, tovább mennek az űrhajón, a Dermesztő újabb energiaforrást „épít”, újabb kalandorok jönnek.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Aki győz, ő lesz a következő játékban a Dermesztő.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Résztvevőtől függ, hogy a játékos kiesik vagy csak visszamegy az eredeti kiinduló helyére.
A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell, hogy tényleg mozgás legyen, ami miatt valaki kiesik .
Egyéb/megjegyzés: Ha udvaron játsszuk, érdemes valamilyen vonalhoz állni kiinduláskor.
A játékot lejegyezte: Kóródi Erika