JÁTÉKRA FEL!

KORMÁNYNÉ KALÁCSKA EDIT: Csomagszállító futár

  1. A játék neve, címe: Csomagszállító futár
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem, koncentráció és reflexek fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmét felhívni, hogy a karikába ugrásnál ne ugorjanak a karikára.
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Játékosok számával azonos darabszámú babzsák, 2 karika, piros – zöld korong
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A babzsákok és a karikák kihelyezése. Piros – zöld korong készítése papírból
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Tanulmányi séta közben a közlekedésben a piros és a zöld szín jelentéstartalmának tudatosítása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Tetszőleges módon 2 csapat kialakítása. A két csapat, futárcég egymással szemben kb. 1,5 méter távolságra feláll. A csapattagok kézen fogva egymás mellett, az első játékosokat kivéve becsukott szemmel állnak. A csapat utolsó tagja, a futár egy kijelölt rajtvonalon helyezkedik el. A rajtvonaltól pár méterre (helytől függően) vannak a babzsákok, azaz a csomagok 1- 1 kupacba kirakva. Az első játékosoktól kb. 1 méterre vannak a karikák a földre helyezve azaz a célállomás, ahová ki kell szállítani a csomagokat minél gyorsabban.
  17. A játék menete, játékszabályok: A csapatok a leírtaknak megfelelően beállnak a játéktéren. Te a két csapat előtt a karikák között állsz. Felmutatod a piros vagy a zöld korongot. – Zöld jelzés esetén az első játékos megszorítja a mellette álló kezét, az tovább adja a szorítást, és így tovább, míg a rajtvonalon állóhoz nem ér az indulás jele. Ha ez megtörtént, az utolsó játékos elszalad a csapata babzsákjaihoz, felvesz egyet és a csapata előtti karikához fut és beugrik a karikába. Annak a csapatnak marad bent a babzsákja a karika szélére téve, amelyik játékos hamarabb beérkezik. A később érkező babzsákja nem kerül a karikába. A futók beállnak a csapatuk elejére. – Piros jelzés = tilos. Nem szabad elindítani a kézszorítást. Ha a piros jelzés ellenére elindul az utolsó játékos, akkor a másik csapatnak át kell adni a babzsákot. Ha mindkét csapat tévesen indul, akkor azok a babzsákok nem kerülnek a karikákba.
  18. A játék lezárása: A játék addig tart, amíg el nem fogynak valamelyik futárcég kiszállításra váró csomagjai. Megszámoljátok hány csomag van a karikákra téve. Az a futárcég győz, ahol több csomag került hamarabb kiszállításra..
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megtapsoljuk a győztes futárcéget. Megkérdezed, hogy érezték magukat a játék alatt. Magasba emelt kézzel kiabáljanak olyan hangosan, amennyire tetszett nekik ez a játék!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egyensúlyérzék fejlesztéséhez lehet a fejükön szállítani a babzsákot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelmeztesd a játékosokat, hogy legyenek becsületesek, és csak akkor nyissák ki a szemüket, ha a társuk kezét már megszorították.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon jól éreztük magunkat. Kérték, hogy ezt feltétlenül máskor is játsszuk.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: KORMÁNYNÉ KALÁCSKA EDIT