JÁTÉKRA FEL!

Kóra Enikő Éva : Cse-resz-nye

A játék neve, címe: Cse-resz-nye

A játék pedagógiai célja: Figyelem,gyorsaság fejlesztése. A jobb és a bal irányainak gyakorlása.

A játék jellege: Egyéb

A baleseti kockázat szintje: közepes

Szükséges biztonsági intézkedések: A labda elkapása közben figyeljenek arra, hogy ne üssék meg egymást vagy ne lökjék fel egymást.

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: 1 db nagyobb labda (esetlegesen a jobb kézre szalag,hogy az irányokat könnyebben megjegyezzék)

Az előkészítés feladatai: A csoportszobában játékokat elpakolni, székeket és asztalokat arrébb rakni, hogy megfelelő helyet tudjunk biztosítani. A szabadban történő játszás során a körülöttünk lévő játékok elpakolása szintén a megfelelő hely biztosítására.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Előzetesen a gyerekekkel már készítettünk cseresznyés díszeket,énekeltünk,mondókáztunk.

A játék megnyitása, nyitánya: Mielőtt elkezdjük a játékot elmondom,hogy a labda lesz a cseresznye és elmegyünk cseresznyét szedni. Az lesz az ügyes,aki nem ejti le a szép cseresznyét. Megbeszéljük még a cseresznye tulajdonságait,jellemzőit és felhasználási formájukat. Ez után indulhat a játék!

A játék menete, játékszabályok:A CSE-RESZ-NYE szótagokra a gyerekeknek adogatni és dobni kell a labdát. -CSE (szótagra): csak jobbra vagy balra lehet adni a labdát, közbe mondani kell a CSE szótagot -RESZ (szótagra): itt is csak jobbra vagy balra lehet adni a labdát, közbe mondani kell a RESZ szótagot -NYE (szótagra): a szemben egy szemben lévő gyereknek kell dobni a labdát közbe mondani a NYE szótagot

Az a gyerek, aki nem figyel vagy rosszul folytatja a játékot, az kiesett.

A játék lezárása: A játék akkor ér véget, ha 1 maximum 3 gyermek marad a játék végére.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék vége után megdicsérek mindenkit. Megkérdezem tőlük,hogy tetszett-e a játék és akarnak-e még ilyet játszani? Majd elfogyasztjuk a felajánlásképpen kapott cseresznyét.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Azoknál a gyermekeknél,akik nem tudják még a jobb és a bal irányt azoknak a jobb kezükre egy szalag,hogy tudják az a jobb kezük és a bal az,amelyiken semmi nincs.

A játékvezető speciális feladatai: Fontos,hogy a labda adogatásnál és dobásnál a gyerekek hangosan mondják a szótagot,hiszen annak függvényében kell a feladatot végrehajtaniuk (adni vagy dobni).

A játékot lejegyezte: Kóra Enikő Éva