JÁTÉKRA FEL!

Kopasz Márta: Madagaszkár

  1. A játék neve, címe: Madagaszkár
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködésre nevelés. Egy csoport felfrissítése. Feszültség oldása. Szórakozás. Fejlődjön a csoport ügyességben. Fejlődjön a csoport figyelme, fegyelme. Jegyezzen meg minél több állatnevet. Tanítsunk valami újat.A rövid távú emlékezet fejlesztése. A kisgyermekek mozgásszükségletének kielégítése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Stabil székeket rakjunk körbe. Ne csúszós burkolaton fussanak a gyerekek. A cipőfűző legyen bekötve. Minél nagyobb kör kialakítására törekedjünk. Amennyire lehet kerüljük el ezzel az ütközés lehetőségét. Hívjuk fel a tanulók figyelmét, hogy kerüljék az összekoccanást.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Eggyel kevesebb szék, mint ahány játékos van.
  12. Technikai igény: Egy terem, ahol székek vannak.
  13. Az előkészítés feladatai: Szabad tér kialakítása a teremben. Székek körberakása. A padok, asztalok elrendezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek segítenek átrendezni és a játék végén visszarendezni a termet, a padokat hátrahúzni, a székeket körberakni.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ki ismeri a Madagaszkár című filmet? Ott is az állatok megelégelték az állatkertet nyüzsgését, és kíváncsiak lettek az igazi hazájukra.A mi játékunkban is az állatkert lakói megunták a bezártságot, az egy helyben való tartózkodást. Kíváncsiak lettek, hogy a társaik hol élik mindennapjaikat távol a természetes élőhelyüktől. Teljesítsük a kívánságukat!
  17. A játék menete, játékszabályok: A csoporttagok körben ülnek, egy gyermek középen áll. Mindenki kap egy állatnevet. Amikor a középen álló elkiáltja magát: A zebra cseréljen helyet a zsiráffal! , akkor a két megnevezett játékos feláll, és minél gyorsabban megpróbál helyet cserélni. A középen álló igyekszik ezt megakadályozni, hogy ő ül le az egyik székre. Akinek nem jut szék, az középre áll. Ha a középen álló azt mondja: Madagaszkár, akkor mindenkinek fel kell állnia, és máshova leülnie, mint ahol addig volt.
  18. A játék lezárása: Aki jól érezte magát, utánozza az általa választott állat jellemző mozgását.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A tanító megkérdezi, ki volt az a játékos, aki nem állt egyszer sem középen, mindig sikerült székre ülnie. A jutalma egy állatos kis matrica. A tanító megdicséri a játékosokat a szabályok betartásáért, a kulturált játékért.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A helycserénél a középen álló elkiáltja magát: Cseréljenek helyet a 1.szárazföldön élő állatok 2. a vízben élő állatok 3. a levegőben élő állatok 4. a nem Magyarországon élő állatok
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ha játék közben szabálytalanságot tapasztal, leállítja, és átismétli a csoport a szabályokat.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kopasz Márta