JÁTÉKRA FEL!

Kopasz Ibolya: Közelharc

  1. A játék neve, címe: Közelharc
  2. A játék pedagógiai célja: Az előzetes ismeretek felmérése, a tanultak rendszerezése és ellenörzése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincsennek
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: papír, ceruza, esetlegesen tankönyv, füzet
  12. Technikai igény: ———
  13. Az előkészítés feladatai: ———–
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: mindenki részt vesz, mivel ismétlő óra keretében történik
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az osztályon belül csoportokat alkotunk
  17. A játék menete, játékszabályok: Közelharc Ezt a játékot ismétlő óránál lehet játszani A játékot megelőzően és utána is mindenképp fontos lesz beszélgetni róla. Arról, hogy milyen viselkedést várunk el a játék során, milyen célja van és milyen érzéseket váltott ki. Kiválasztunk az osztályból 2 csoportot, akik egymással szemben fognak versenyezni köztük dől el ki az igazi győztes közelharcban. A csapatokat saját maguknak nevet adnak. Majd a feladott tananyagból (történetesen az I. világháborúból) minden csapat 5-5 állítást ír fel. Igazakat és hamisakat egyaránt. Sorsolással dől el, ki lesz az első közelharcos, aki válaszol az ellenfél állításaira. Ha elhangzott az állítás, kis várakozási idő után annak a csapatnak, aki a tábla előtt sorakozik fel arccal a tábla felé, jeleznie kell, hogy a kapott állítás igaz vagy hamis (ha igaz felmutatott hüvelykujjal, vagy ha hamis lefelé mutató ujjal). Aki jól válaszolt az kap egy csillagot, aki nem tudja a választ fél lábra áll. A feltett 5 állítás után a két csapat helyett cserél, és aki eddig tette fel az állításokat ők fognak válaszolni, hogy igaz vagy hamis, és az előző játékban a válaszolók pedig teszik fel az állításokat. .Egy ötlet a szeminárium hatására: (ötlet hogy a gyerekek maguk készítsenek játékot és ők vezényeljék le a játék menetét) A gyerekek két órát kaptak társasjáték készítésére: 6. osztályban: Középkori városok 7, osztályban: Földrajzi felfedezések témakörben Miután elkészülnek a játékok közösen lejátsszuk a játékokat. A gyerekek nagyon lelkesek, alig várják hogy bemutassák és játszhassák az általuk kreált játékot.
  18. A játék lezárása: Az a csapat győz, aki több csillagot gyűjt. Variálható hogy az a tanuló kap szorgalmi ötöst, aki a legtöbb állításra jól válaszolt
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Csillagot kap a legügyesebb játékos, melyet be tud váltatni szorgalmi 5-re
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: más témaköröknél is lehet játszani, más tantárgyaknál is fel lehet használni
  21. A játékvezető speciális feladatai: útbaigazítás és a játék levezetése a fegyelem és a rend fenntartása
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon élvezték a játékot
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kopasz Ibolya