JÁTÉKRA FEL!

Koncz Edina: Fürge nyuszik

  1. A játék neve, címe: Fürge nyuszik
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentráció, koordinációs képességek fejlesztése Együttműködés, tolerancia fejlesztése a csoport tagjai között
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a gyerekek figyelmét a játék kezdete előtt, hogy a karikák belsejébe ugorjanak, a nagy lendületben nehogy összeütközzenek társaikkal, ugyanabba a karikába ne ugorjanak ketten.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: hulahopp karikák( kb 12-15 db)
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: kellékek előkészítése: hulahopp karikák elhelyezése hullámvonalban
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: kellékek közös előkészítése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Közeledik a húsvét, a nyuszikák már készülődnek erre az ünnepre. Most ti is kis nyuszik lehettek ebben a játékban, hiszen páros lábbal kell majd ugrálnotok a karikákban és tojásokat gyűjtögethettek a csapatotoknak.
  17. A játék menete, játékszabályok: Két csapatot alakítunk. Felsorakoznak a hullámvonal két végén oszlopban. Tapsra a két elől álló játékos elkezd páros lábon szökdelni a karikákban. Ahol találkoznak, megállnak egymással szemben két külön karikában. A két játékos kő, papír, olló játékot játszik, amelyikük veszít, kiáll a karikából és visszamegy a csapatához és beáll az oszlop végére.A nyerő játékos tovább folytathatja az útját szökdelve előre. Mihelyt kiesett az egyik játékos, csapatának a következő tagja már el is kezdhet szökdelni előre, amíg megint nem találkoznak.Akkor ismét kő, papír , ollót játszanak , és az folytathatja az útját, aki nyer.Ha az egyik játékos kiér az ellenfél oldalára, csapata kap egy tojást.Az a csapat nyer, aki a játék végére több tojást gyűjt. Szabályok: 1. A karikákban csak páros lábon lehet szökdelni és egy karikát sem szabad kihagyni, aki ezt nem tartja be, az adott fordulóban kiesik és visszaáll a csapatához. 2. Nem szabad a karika szélére ugrani 3. Ha egyszerre ketten ugranak egy karikába, akkor mindketten kiesnek az adott körből 4. Ha az egyik játékos már áll egy karikában, a másik játékos meg később ugrik bele, akkor csak az esik ki, aki másodjára ugrott bele
  18. A játék lezárása: Ha már látni a gyerekeken, hogy elfáradtak, leállítom a játékot, és összeszámoljuk, melyik csapat gyűjtött több tojást. A gyerekeknek szóló kerettörténet: A kis nyuszik a sok ugrálásban nagyon kimerültek, most pihenni mennek. Számoljuk meg, melyik csapat kis nyuszijai gyűjtöttek több tojást!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindkét csapat nyuszijai ügyesen gyűjtögettek. Vigyáztak egymásra. Mi tetszett a játékban? Ha még egyszer eljátszanánk, melyik szabályon változtatnátok?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehetne variálni a mozgásformát( pl. futás, egy lábon szökdelés)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Felhívni a gyerekek figyelmét arra, hogy vigyázzanak egymás testi épségére
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon élvezték a gyerekek! Hamar megértették a feladatot és lelkesen szurkoltak csapattársaiknak.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Koncz Edina,