JÁTÉKRA FEL!

Konc-Gállné Gass Emese: Plüsselkapó

  1. A játék neve, címe: Plüsselkapó
  2. A játék pedagógiai célja: A játék memóriafejlesztő és csapatépítő. A résztvevők ismerik egymást. Pályaválasztás előtt álló fiatalok, ezért a nevek helyett egy foglalkozást kell választani, lehetőleg olyat, amely felé orientálódnak.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a résztvevők figyelmét, hogy az eltolt padoktól és székektől megfelelő távolságra álljanak.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 4 db plüss állat.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: A padokat és a székeket a terem szélére toljuk, középen elegendő helyet biztosítunk.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A plüssállatok elnevezése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Beszélgetés a pályaválasztásról.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak a játékvezetővel együtt. Mindenki elmondja a választott foglalkozást és megindokolja, hogy miért azt választotta. Különböző foglalkozásokat kell választani. A játékvezető is választ egy foglalkozást, majd elkezdi a játékot először egyetlen plüss eldobásával, majd fokozatosan bevonja a többit is. Szabály az is, hogy eldobás előtt egyértelműen jelezni kell, hogy kitől kinek dobjuk, megnevezve a saját magunk és a célszemély foglalkozását.
  18. A játék lezárása: A játékot addig játsszák, amíg a játékvezető úgy látja, hogy a résztvevőknek örömet okoz a játék. Jó, ha a játékvezető előre eltervezi, mennyi időt szán a játékra.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékvezető megdicséri a játékosokat és megköszöni a részvételt. A játék feldolgozása beszélgetés által történik, hangsúlyozva, hogy minden foglalkozás egyformán fontos a maga nemében.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék állatnevekkel is játszható.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ügyelni arra, hogy egy foglalkozás ne forduljon elő többször. Játék közben figyel arra a játékvezető, hogy minden akadályozó tárgytól megfelelő távolságra helyezkedjenek el a játékosok.
  22. Egyéb/megjegyzés: 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Konc-Gállné Gass Emese