JÁTÉKRA FEL!

Kompár Zsófia Enikő: Mozdul a szó!

  1. A játék neve, címe: Mozdul a szó!
  2. A játék pedagógiai célja: nyelvórán az újonnan tanultak rögzítése (nyelvtani elemek vagy új szavak), felelevenítése játékosan, mozgással kísérve
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő tér választása a balesetmentes mozgáshoz.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: mindenkinek 1 szék, egy olyan szöveg, amiben a megtanult szavak vagy nyelvtani formák többször ismétlődnek
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: székek elhelyezése egymással szemben, 2 sorban, szöveg keresése, kinyomtatása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ha páratlan a résztvevők száma, egyvalaki olvashatja a szöveget.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Szabályok ismertetése, figyelem felhívása a balesetmentes helyváltoztatásra.
  17. A játék menete, játékszabályok: A diákok egymással szemben ülnek a székeken egy képzeletbeli asztal két oldalán. Az egymással szemben lévők azonos szavakat kapnak, amiket a szöveg felolvasásakor többször fognak hallani. A középvonaltól számítva, az asztal két irányba is dőlhet, attól függően,ha valaki feláll. (a mérleg elve alapján) A játékvezető felolvassa a szöveget. A diákok, amint meghallják a nekik kiosztott szavakat, párosával felállnak, futva megkerülik a sort és az asztal szabad végére ülnek le. Amikor a felálláskor az asztal megbillen, a többiek arrébb csúsznak.
  18. A játék lezárása: A szöveg felolvasása után vége a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Hogy érezték magukat a játék során, értik-e a történetet, 1-1 kulcsszó áttekintése
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Későbbi alkalommal ugyanezzel a szöveggel dolgozunk. Ismét ugyanezeket a szavakra kell figyelni, de a pedagógus a szavakat nem mondja ki, csak szünetet tart a szöveg felolvasásakor. A diákoknak kell kitalálni az adott lehetőségek közül melyik való a szövegbe. A játék menete változatlan.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nem túl hosszú, érdekes, adott nyelvi szinten jól érthető szöveg találása. Próbajáték lejátszása az asztal dőlésének tisztázása miatt.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kompár Zsófia Enikő