JÁTÉKRA FEL!

Kompár Mónika: Megjött már a Mikulás?

  1. A játék neve, címe: Megjött már a Mikulás?
  2. A játék pedagógiai célja: dal ismétlése, jobb és bal tanulása, mozgásutánzás gyakorlása, figyelem fejlesztése, gyors reagáló készség fejlesztése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: székek
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Székeket körben elhelyezzük
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: „ Várjátok a Mikulást gyerekek? Van kedvetek egy Mikulásos játékot játszani?
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Rakjuk körbe a székeket, mindenki hozzon egyet.
  17. A játék menete, játékszabályok: Emlékeztek arra a dalra, amit tanultunk? Nótás Mikulás…., énekeljük el, (Körben állunk, mindenki a széke előtt) a dal után azt fogom mondani, hogy „ Gyerekek figyelem ( ilyenkor zárjátok össze a lábatokat, vigyázz állásba állunk) , jobbra nézünk, balra nézünk” (ezt a mozdulatot utánozzátok), majd kérdezzétek meg: „Megjött már a Mikulás?” – Ha azt mondom „nem”, akkor újra kezdjük a dalt, csak figyelni kell rám, milyen mozgást csinálok közben, és azt ugyanúgy kell leutánozni. Ha a válasz – „igen”, akkor mindenki helyet cserél, és egy másik szék elé áll. Amikor már sokadjára játsszuk, hogy érdekesebb legyen, a széket is bevonjuk a mozdulatok kitalálásába, pl. ülve lábukat felváltva emelgetve mozognak, vagy állva a szék mögött, a térdünket felváltva a szék támlához érintjük stb…
  18. A játék lezárása: Lehet úgy is játszani, hogy aki elrontja a mozdulat utánzását az kiesik, de mivel kicsi korosztállyal játszuk, a játék öröméért megy a tevékenység, ezért, amikor látom, hogy már elfáradtak, egyszerűen lezárom, hogy „Remélem kellemesen elfáradtatok, de a Mikulás sose fárad, hamarosan meg is fog látogatni bennünket. Várjátok? Most mindenki fogjon meg egy széket és vigye a helyére.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem azokat, akik egyszer sem rontották el a mozdulatot, akik azonnal reagáltak, amikor jött a Mikulás, és helyet kellett cserélni, akik különlegesen szépen kivitelezték a mozgást, stb.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Itt úgy játszottuk, hogy minden egyes újraénekléssel más mozgást végeztünk. De lehet úgy is, főleg nagyobb gyerekekkel, hogy mindig az előző mozgáshoz hozzárakunk egy másikat. Így már a mozgásos memória is fejlődik, és akkor tényleg lehet kiesősre játszani, mert minél többször játszuk, annál több mozgást kell megjegyezni, sőt még a mozgási sorrendet is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fel kell hívni a figyelmet, hogy a székekre a mozgás, illetve helyváltoztatás során figyeljenek balesetmegelőzés céljából.
  22. Egyéb/megjegyzés: játékot a Flúgos pingvin c. játék inspirálta. A gyerekek nagy élvezettel játszották.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kompár Mónika