A játék neve, címe: Színes célbadobó.
A játék pedagógiai célja: Koncentráció, kitartás, versenyszellem, ügyesség, szem-kéz koordináció, türelem, társas kapcsolatok.
A játék jellege: energetizalo
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A karok és a lábak bemelegítése a játék előtt. Az esetleges csúszós cipők lecserélése. A helyszínre viszek eü dobozt, hogy a keletkező apróbb sérüléseket, horzsolásokat azonnal kezelni tudjam.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 14+
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: barhol
Helyigény: ter
Eszközigény: Aszfaltkréta, babzsák, mérőszalag. Ha beltérben játsszunk, akkor papír, ragasztószalag, amivel a célterületet kialakítom. Írópapír, ceruza, vagy toll, hogy az eredményeket rögzítsük.
Az előkészítés feladatai: Ha szabadtérben játsszunk, akkor kimérem a dobóhelyeket, az aszfaltra lerajzolom krétával a célterületet. Babzsákokat készítek, odahelyezem.
Az előkészítéshez szükséges idő:0-5
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék résztvevői közösen mérhetik le a dobóterületet és rajzolhatnak is a krétákkal.
A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom, hogy milyen játék következik. Felhívom a figyelmet a balesetveszélyre. Bemelegítünk, amit én vezetek, vagy bármelyik játékos. Kerettörténet: Képzeljétek el, hogy ejtőernyősök vagyunk. A kiképzés most kezdődik. A célterületet kell minél pontosabban eltalálni, egyre távolodó dobópontokról. Itt álltok a siker kapujában, gyertek velem, kalandra fel!!!
A játék menete, játékszabályok:Mindenki először a legközelebbi dobópontról dob és, aki legelőször eltalálja a középpontot, az léphet tovább a következő szintre. A többiek addig dobnak, amíg nem tudnak továbblépni. Az nyer, aki leghamarabb a legtávolabbi pontról is pontosan célba talál. A játékot addig játsszuk, amíg 1-3. helyezettünk nem lesz. A célterület nagysága és a dobópontok távolsága, száma tetszőlegesen megválasztható, a korosztálynak megfelelően.
A játék lezárása: Az nyer, aki leghamarabb a legtávolabbi pontról is pontosan célba talál. Ha meg van az 1-3. helyezett, akkor befejeződik a játék. Kerettörténet zárása: Köszönöm szépen, hogy eljöttétek az ejtőernyős kiképzésre. Akiknek most a nevét mondom, azok ma a legügyesebbek voltak. X:Y, ….A többiek se szomorkodjanak. Holnap egy új nap lesz, új lehetőségekkel.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék vége után megkérdezem a résztvevőket, hogy a játék, hogy tetszett. Mi nem tetszett benne? Gyakorlási lehetőségeket ajánlok fel. Videókat nézünk ejtőernyősökről.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kerettörténet ötlet még: erdő közepét kell elérni az állatoknak, ott van a rengeteg étel. Gyerekeknek állatok megszemélyesítés. Gyakorlási lehetőség pl.dobozba célbadobás gyakorlás.
A játékvezető speciális feladatai: A játék folyamatos ellenőrzése, játékosok dícsérése, erősítése. Kommunikáció.
A játékot lejegyezte: Kókai-Velez Henrietta