JÁTÉKRA FEL!

Kocsis Szabolcs: Páratlan páros

  1. A játék neve, címe: Páratlan páros
  2. A játék pedagógiai célja: csapajáték, együttműködés, versenyszellem, matematikai alapismeretek
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelem felhívása, hogy a kézszorítás közepes erősségű legyen
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: egy kulcscsomó, 2 dobókocka, egy pohár, körülbelül 4-5 iskolapad vagy asztal, 10-20 szék
  12. Technikai igény: technikai eszközre nincs igény
  13. Az előkészítés feladatai: A tanteremben az asztalokat hosszanti irányban kell egymáshoz tolni. A székeket, amennyi játékos van, az asztalsor két oldalára kell sorban elhelyezni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: : A pakolásban és rendezésben segíthetnek. Készíthetnek névtáblát, amelyet kitűznek a mellükre. Ebben az esetben annyi kitűző szükséges. Régóta együttlevő csoport esetén nem szükséges (pl. osztály)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ha a csoport tagjai nem ismerik egymást, akkor egy rövid névtanulós játékot javaslok.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető az asztalsor egyik végére áll, és onnan irányítja a játékot. A csoport tagjai tetszőlegesen leülnek az asztalok mellett elhelyezett székekre. (A két csapat kialakítása egy osztályban lehet színes kártyák alapján is. Kék-piros) A játékvezető elhelyez egy kulcscsomót az asztalsor tőle távolabbra eső végére. A játékvezető kezében 2 dobókocka van egy pohárban. A játék szabályai: 1, A csapatok tagjai megfogják egymás kezét és az állukat az asztalra helyezik. Minden csapat első és utolsó játékosának ezt nem kell megtennie. 2, A játékvezető felöli két játékos (csapatonként egy-egy, egymással szemben) azt figyeli, hogy a játékvezető mit dob a kockákkal. Ha páratlan a szám, akkor nem kell tenni semmit. Ha a szám páros, akkor meg kell szorítani a mellette ülő kezét. A lánc végén levő csapattársnak pedig meg kell szereznie a kulcsot az asztalról. Ha valaki elindítja a páratlan szám esetén, akkor abban a körben az a csapat egy pontot veszít. 3, Ekkor még nem biztos, hogy nyert a csapat. A vesztes (lassabb) csapat tippelhet, hogy melyik volt a páros szám. Ha eltalálja, akkor pontot rabol. 4, A pontot kapó csapat utolsó embere az első helyre ül, és mindenki a csapatból egy hellyel arrébb megy. 5, Az a csapat nyer, amelyik előbb eléri a 20 pontot.
  18. A játék lezárása: Mivel versenyhelyzet alakul ki, ezért érdemes az elért pontok után esetleg egy visszavágót meghirdetni, vagy változtatni a csapatok összeállításán..
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret a sikeres részvételért, vélemények kikérése a játékkal kapcsolatosan
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet több kockával, vagy csak eggyel. A kulcs helyett lehet más tárgy is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A csalás esetének kizárása, a lánc követése szemmel.(kézszorítás eléggé látványos szokott lenni). Ne forogjanak a fejükkel, amíg a jel megy.
  22. Egyéb/megjegyzés: A tapasztalatok alapján a gyerekek szeretik ezt a játékot, de meg is próbáltak benne csalni. Itt a jutalmazás (jegy) végett történt.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Kocsis Szabolcs