JÁTÉKRA FEL!

Kocsis Renáta: béka-kígyó-majom

  1. A játék neve, címe: béka-kígyó-majom
  2. A játék pedagógiai célja: új ismeret megszerzése, szórakozás
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: a szoba rendbetétele, hogy a játéktér akadálymentes legyen
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: valamilyen magaslat a majmoknak, ahova felmászhatnak. Pl.: bordásfal, zsámoly, pad.
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: a játéktér akadálymentessé tételén kívül nincs szükség előkészületre
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Beszélgetés arról, hogy melyik állat hol él, hogyan mozog, milyen hangot ad ki. Megbeszéljük, hol és hogyan kell mozognia a szobában a majomnak, kígyónak, békának.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kerettörténet: a bölcsödés kisgyerekek kint ugrálnak az udvaron, amikor egyszer csak megjelenik egy gonosz varázsló és különböző állattá változtatja őket. Ha azt mondom, hogy béka, akkor békává változnak és béka ugrásban kell ugrálni a szoba közepén. Ha azt mondom kígyó, akkor kígyóvá változnak és a földön hason kúsznak. Ha azt mondom majom, akkor majommá változnak és felmásznak a fára, kemence padkára. Két varázslat között a szoba közepén páros lábon ugrálnak. A játéknak eredetileg nem volt része, hogy az állathoz a hangot is hozzá kell rendelni. De, amint állattá varázsoltam őket, azonnal brekegni, sziszegni, makogni is kezdtek. Mivel sosem dolgoztam még ilyen pici gyerekekkel, ezért volt egy próbajáték is. Számomra döbbenetes élmény volt, hogy szinte azonnal megértették a játékot és követték a szabályokat is.
  18. A játék lezárása: Akinek tetszett a játék az a 3 állat közül azzá változhatott, amelyik a legjobban tetszett neki.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéltük. hogy kinek tetszett a játék, ki szeretne máskor is játszani és esetleg milyen új állatokkal játszhatnánk el.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – lehet más állatokat is beiktatni a játékokba -lehet az állat utánzások között különböző mozgásokat végezni, nemcsak páros lábon ugrálni -lehet zenét kapcsolni az állatutánzások közt
  21. A játékvezető speciális feladatai: semmilyen speciális feladat nincs alapesetben. Itt a játékosok kora miatt fokozottan kellett figyelnem a balesetveszélyre ( ne ütközzenek össze, nem futhatnak túl gyorsan, stb)
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Kocsis Renáta