JÁTÉKRA FEL!

Kocsis Éva: Labdázgató

  1. A játék neve, címe: Labdázgató
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők ügyességének, figyelmének fejlesztése. Ritmustartás
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a résztvevők figyelmét arra, hogy a labdát erősen nem szabad eldobni, nehogy megüssön valakit.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Egy, vagy több azonos méretű labda. Idősebbeknél különböző méretű is lehet a labda.
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: A játékhoz szükséges versike megtanulása. Teremben, vagy szabadban elegendő szabad hely kialakítása a köralakításhoz.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Együtt tanuljuk a verset.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Köralakítás. Versismételgetés párszor. „Labda vagyok, kerek labda,elkaphatsz, és dobj el tova!”
  17. A játék menete, játékszabályok: Körbeállunk, a gyerekek közösen mondják a verset, közben a vers tempójának megfelelően egymásnak dobják a labdát. Bármelyik társnak lehet passzolni. Ha valaki leejti, vagy szándékosan rosszul dobja a labdát, az leguggol. Nem esik ki a játékból, neki is lehet passzolni a labdát. Ha elkapja, újra felállhat. Ha már egészen jól megy a labda passzolgatása, lehet a versike tempóját gyorsítani nehezítésként. Kieséssel is lehet játszani.
  18. A játék lezárása: Abban az esetben, ha kieséssel játsszuk a játékot, akkor lesz vége, ha csak egy gyermek marad a körben. Nem kieséssel, ahogy megvalósult, a játékban résztvevők visszajelzései alapján az Én irányításomra ér véget.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséretadás, esetleg kiemelve, aki különösen ügyesnek bizonyult. Megkérdezem, kedvet kaptak-e ahhoz, hogy máskor is játsszuk el ezt a játékot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet gyorsítani, vagy lassítani a vers tempóját, így a labdapasszolás tempóját is. Ügyesebb gyerekek játszhatják egyszerre kettő, vagy több labdával is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék izgalmasabbá tételéhez a nehezítéseket elindítani. Pl: gyorsítani, vagy lassítani, vagy még egy labdát játékba vinni.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kocsis Éva