JÁTÉKRA FEL!

Knódel Éva: Páros botos

  1. A játék neve, címe: Páros botos
  2. A játék pedagógiai célja: Társas kapcsolatok erősítése, felhívni a figyelmet az együttműködés fontosságára, versengés, egymás elfogadása, kudarctűrő képesség fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A bottal nem szabad hadonászni, figyelni kell a társakra.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Legalább 8db tornabot,2 db kislabda
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: eszközök előkészítése, csoportalakítás
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Csoportalakítás bármilyen módszerrel – először a barátok kerülhetnek párba.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A mai játékunk neve „Páros botos”. Ez egy váltóverseny. A csoporton belül mindenki válasszon magának egy párt! Az első párok vegyenek egy-egy botot magukhoz!
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék során minden páros feladata, hogy az utasításnak megfelelően eljusson a jelzett vonalig, azt mindketten megérintsék a lábukkal, kezükbe vegyék a botot és visszafutás után adják át a sorban utánuk következőknek. Az a csapat lesz az első, amelyiknek minden tagja teljesítette a feladatot. Ha a bot leesik, akkor kézzel visszarakhatjátok, és a leesés helyétől kell folytatni. A játék tapsra indul. A nyertes a helyezésének megfelelő pontszámot kap, tehát az a csapat fog nyerni, amelyik a legkevesebb pontszámot szerezte. Ha elmondta a feladatot, akkor először a csapat beszélje meg, hogyan fogja végrehajtani.  bot mindkét versenyző bal lábfején;  bot mindkét versenyző jobb lábán;  bot mindkét versenyző kívül levő lábán /bal, jobb/;  bot mindkét versenyző belül lévő lábán /jobb, bal/;  az első két pár kezében van két-két bot, az első pár botjain labda – lábdát egyensúlyozva – nem érhet kézhez – kell a jelzett vonalig elmenni, lábbal érinteni a vonalat, vissza ugyanígy, majd a botok széthúzásával a labda átadása, a botok átadása a 3. párosnak;  a labda botokról botokra gurítás, majd a labda legurítása a földre a megadott vonalon túl – míg a labda a botokon van, addig az adott helyről elmozdulni nem lehet  minden feladat párcserével is
  18. A játék lezárása: Remélem jól szórakoztatok! Számoljátok össze a pontszámokat!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: : Melyik csapat hány pontot gyűjtött? A nyertes megtapsolása.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet vállon vinni labdával, labda nélkül;, körben állva a botokon tovább gurítani a labdát, stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Legjobb lenne, ha mindenki mindenkivel párban tudna lenni csapaton belül – idő függvénye.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Knódel Éva