JÁTÉKRA FEL!

Kneitnerné Baracskai Erika: Repül a plüssmüss, ki tudja hol áll meg,s kit hol talál meg!

  1. A játék neve, címe: Repül a plüssmüss, ki tudja hol áll meg, s kit hol talál meg!
  2. A játék pedagógiai célja: Memória fejlesztés, ritmusérzék fejlesztése, koncentráció fejlesztése, figyelemfejlesztés, pszichomotoros fejlesztés (karok használata). Motiváció: A leckeírás után újra játszunk!
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: 1.Padok előre tolása.2.Dobás csak nyaktól lefelé kézbe.(A szemek védelme!)
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 4db plüss állatfigura
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A terem berendezése – a padok előre tolása. A plüssfigurák kikészítése a játékvezető keze ügyébe.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítség a padok előre tolásához. A plüssállatok kiválasztása (kedvencek!)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ráhangolás,energetizálás. A bevezető plüssállat nevének kiválasztása: Nyuszómuszó. Azért rózsaszín, mert ráömlött a tojásfesték. Házhoz viszi a húsvéti ajándékokat és a többi állat segít neki. Sietniük kell,hogy mindehova eljussanak és mi is segítünk nekik.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak, én is, és innen irányítom a játékot. Dobom a nyulat akire ránézek a következő szöveggel: Nyuszi hopp, máris XY-t elkapott. Először lassan játszuk, ha megy,gyorsabban, utána apránként, egyenként a többi állatot is bevonom a játékba (maci,delfin,kutya). El kell kapni őket.
  18. A játék lezárása: A játékot én zárom le azzal,hogy kivittek már minden ajándékot. Senki nem esik ki. Elpakolunk(padok,plüssök). Megígérem,ha rendesen tanulnak, utána játszhatunk még hasonlót.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdícsérem őket, hogy nagyon sokat segítettek a nyuszinak! Megköszönöm, hogy részt vettek a játékban. Megkérdezem, hogy hogyan érezték magukat és mit tanultak a játékból. Mivel itt kis gyerekekről van szó, lerajzoltatom, hogy mi tetszett nekik a játékban.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Más állatokkal, más alkalmakkor játszva más kerettörténetet találok ki. Versenyként, kiesésre is lehet játszani, aki nem ejti el, az marad bent és az győz.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok fokozatos ismertetése: Mit kell mondani szöveget, ránézni az illetőre, utána eldobni csak és csak a kezébe dobni. Gyorsítás az izgalmassá tétel érdekében. A játékosok biztonságának (fizikai és lelki) figyelése.
  22. Egyéb/megjegyzés: Közben meg kellett állítani a játékot, mert szemen dobta az egyik gyerek a másikat! Újra fel kellett hívnom a figyelmüket a játékszabályra, hogy egymás kezébe dobják. Tetszett nekik, vidámabbak lettek, főleg ha a játékvezető (én) is hibázott! Később tanulás után, akik nem játszottak eddig, azok is követelték a játék újra ismétlését!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kneitnerné Baracskai Erika